مراکز جمع‌آوری ماهی عید در اردبیل دایر می‌شود

سرپرست حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: همزمان با روز طبیعت مراکز جمع‌آوری ماهیان قرمز در مناطق مختلف این استان دایر می‌شود.

حسن قاسم‌پور گفت: مراکز جمع‌آوری ماهیان قرمز نوروزی و سبزه‌های سفره هفت سین با همکاری شهرداری‌ها در تمامی شهرستان‌های استان دایر خواهد شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: مبادی خروجی شهرها و پارک‌ها برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است.

به گفته او، در پایان تعطیلات نوروزی عده‌ای از شهروندان اقدام به رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه‌ها و سایر اکوسیستم‌های آبی استان می‌کنند که برای جلوگیری از تخریب این اکوسیستم‌ها و پیشگیری از شیوع بیماری بین جمعیت آبزیان مردم باید از رهاسازی ماهی ‌های قرمز در رودخانه‌ها و تالاب‌های استان خودداری کنند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مردم خواست ماهیان قرمز را در استخرها یا حوضچه‌هایی که شهرداری‌ها در خروجی شهرها و پارک‌ها ایجاد می‌کنند، رهاسازی کنند.

به گفته برخی کارشناسان، اگرچه عمر ماهی قرمز در تنگ آب بسیار اندک است ولی هنگام رها شدن در زیستگاه‌های طبیعی میزان عمر و ماندگاری آنها افزایش یافته و به ماهی مهاجم تبدیل می‌شوند ، رهاسازی ماهیان زینتی در رودخانه‌ها می‌تواند اکوسیستم را برهم زند و خطری برای ذخایر ژنتیکی ایجاد کرده و حتی باعث مرگ و میر ماهیان رودخانه‌ای شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.