مجلس به حوادث ورزشگاه ثامن مشهد رسیدگی می‌کند

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مأمور شد به اتفاقات ورزشگاه ثامن مشهد و برخورد با زنان تماشاچی رسیدگی کند.

این را آقای قالیباف رئیس مجلس گفته. دیروز مسابقه فوتبال ایران و لبنان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میزبانی ورزشگاه ثامن مشهد برگزار شد، اما با وجود الزام فیفا برای حضور در ورزشگاه اجازه حضور پیدا نکردند.

گفته می‌شود برخلاف بلیت فروشی، از ورود زنان به ورزشگاه جلوگیری شده است.

اگرچه فرماندار مشهد به علت «بروز برخی حواشی و اتفاقات بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان و هوادارانی که نتوانستند برای دیدن مسابقه فوتبال وارد ورزشگاه امام رضا(ع) شوند» عذرخواهی کرده.

آقای محسن داوری به خبرگزاری تسنیم گفته بر اساس اعلام هیئت فوتبال، باید تنها برای ۵۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه امام رضا(ع) بلیت‌فروشی شود اما با توجه به استقبال هواداران ۲۳ هزار نفر وارد ورزشگاه شدند و ظرفیت تکمیل شد.

به گفته فرماندار مشهد، «بسیاری از شهروندان با وجود در دست داشتن بلیت متأسفانه موفق نشدند وارد ورزشگاه شوند؛ البته حجم زیاد هواداران پشت ورزشگاه مانع شد این افراد وارد ورزشگاه شوند.»

او از اینکه «جمعیت زیادی نتوانستند وارد ورزشگاه شوند»، عذرخواهی کرده.

آقای قالیباف در توییتش رفتار مسئولان با زنان را پشت در ورزشگاه «غیرمنطقی و دور از شأن و سوء مدیریت» دانسته و گفته این اتفاق «ناشی از کاستی‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری‌های شتابزده بوده».

مجلس به حوادث ورزشگاه ثامن مشهد رسیدگی می‌کند

مجلس به حوادث ورزشگاه ثامن مشهد رسیدگی می‌کند

رئیس مجلس دستور داده که کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با قید فوریت به حوادث ورزشگاه ثامن رسیدگی کند و مسئولان خاطی احضار شوند.

رئیس جمهور هم به وزیر کشور دستور بررسی دقیق اتفاقات پس از رقابت ایران و لبنان را داده تا پس از آن به آقای رئیسی گزارش دهد.

آقای رئیسی در این دستور خواسته فرآیند فروش بلیت، رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا برای رعایت سقف مجاز تماشاچیان بررسی شود.

او اضافه کرده وزیر کشور به «ضایع شدن حقوق برخی از شهروندان به ویژه بانوانی که برای تماشای مسابقه، بلیت تهیه کرده بودند» رسیدگی کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورهای مجلس در توئیتر نوشت که یکشنبه ۱۴ فروردین در مورد «اتفاقات تلخ ورزشگاه مشهد» از وزیران کشور و ورزش و جوانان سؤال می‌کند.

آقای رشیدی کوچی گفت «باید یکبار برای همیشه بساط این رفتارهای ناپسند که باعث از بین رفتن اعتماد و ایجاد دستاویز برای ضد انقلاب می‌شود، جمع شود.»

رئیس فراکسیون زنان مجلس هم واکنش داده؛ خانم قاسم‌پور در توئیتر گفت «مجموعه بی‌تدبیری‌های وزارت ورزش در بازی ایران و لبنان»، کرامت زنانی را «نقض» کرده که طبق روال اعلام‌شده، خواستار تماشای بازی بودند. او نوشته وزیر ورزش باید پاسخگو باشد.

فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای این حوادث را «تلخ» توصیف کرده و با ابراز تأسف، عذرخواهی کرده است. این فدراسیون در وبگاه رسمی‌اش بر «ضرورت فراهم شدن زيرساخت‌ها، شرايط مناسب جهت حضور بانوان و آقايان در فضايى امن و ايمن با ايجاد زيرساخت‌هاى رفاهى مورد نياز و مطلوب در ورزشگاه‌ها» تأکید کرده؛ اگرچه این را هم اضافه کرده که اتفاقات حاشیه مسابقه ایران و لبنان «حاصل شیطنت و سودجویی افرادی است که با فروش و چاپ بلیت جعلی نظم و امنیت ورزشگاه را به خطر انداخته و مسببین اصلی این حوادث به شمار می‌روند.»

این فدراسیون اعلام کرده تا ۷۲ ساعت پیش از مسابقه بر اساس هماهنگى‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بدون تماشاگر برگزار می‌‎شده «اما با تغییر شرایط و حضور تماشاگران، حتی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا از تغییر روند برگزاری بازی و حضور تماشاگران در این مسابقه اظهار تعجب کرده‌اند.»

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی هم گفت «این گونه مسابقات برای تعداد حضور تماشاگر و بقیه مسائل از تهران هماهنگ می‌شود؛ ما مجری تصمیماتی بودیم که از تهران گرفته شد. ما و شورای تأمین استان همه گوش به فرمان و مجری دستوراتی بودیم که از تهران آمد، در آخرین لحظه‌ها قرار شد به این شکل برگزار شود. در مجموع استان خراسان رضوی اگرچه نمره بالایی نمی‌گیرد، اما نمره قبولی می‌گیرد. قرار بود تا شنبه بدون حضور تماشاچی بازی برگزار شود؛ یعنی تمام این مقدمات از ساعت ۸ شب شنبه رقم خورد و ستاد کرونا به ما اجازه داد با حضور تماشاگر باشد.»

آقای هاشمی جواهری گفت که «به ما گفتند حدود ۵ هزار نفر، بعد ۸ هزار نفر و بعد ۵۰ درصد ظرفیت ورزشگاه اعلام شد. به جای اینکه به حواشی بپردازیم باید فکرمان را به این معطوف کنیم که تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی داشت. شاید این مسأله کمتر رقم خورده، سال‌های پیش و دوره‌های قبل با «اما و اگر» روبه‌رو بود.»

آقای مهرداد سراجی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در حساب شخصی توئیترش نوشته «اخبار نگران کننده‌ای از تصمیات FIFA و AFC به گوش می‌رسد. قبلا هم تأکید کرده بودم آن‌هایی که در وزارت ورزش برای فدراسیون فوتبال مسیری را طراحی کردند که اتفاقات تلخ مشهد در آن رخ دهد. امروز پاسخگوی تصمیمات خود باشند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
آدم عوضی چه مرد و چه زن پیدا میشه ولی مجلس باید قانوتی پیاده کنه که چنانچه افراد متاهل در این بازیها دخیل شدند بشدت تنبیه گردند الان متاسفانه تا اسم خیانت میاد فقط میگن مرد این و اون در صورتیکه خانواده های بسیار محترمی هستند که گرفتا یک ابلیس شدند بطوریکه از مهریه و فرزند سو استفاده کرده و به بی بندو باری در جامعه روی آوردند واقعا اگه قانون درستی باسه کا با اینا بدخورد بشه دیگه کمتر شاهد طلاق و ..‌ خواهیم بود حالا برخی حسابشون جداست هر غلطی میخان بکنن ولی باید قانون محکمی باشه که در صورت عدم تمکین همسر بشدت حمایت کنه اون وقت اگه شرایط درست نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
ریس مجلس اگر درست می گوید لطف کند حساب مالی یش را شفاف سازی کند،تا بهتر بتوان در خصوص سایر مسایل از نطرات تیشان استفاده کرد.دوستان دست جمعی آبروی مملکت را بردن.کو شکوه تمدن ۷هزار ساله،کوروش کبیر برخیز،یک مشت مدیر منفعت طلب کشور برای مقاصدشان به گروگان گرفته اند.دزود بر ایرانی با شرف.که حیثیت کشورش به صندلی وپست ومقام و مال دنیا نمی فروشد.مسولین لطفا استفا.
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۰۲:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
ممنون از احساس همدردی رییس محترم مجلس. جناب رییس نرفتن زنان مملکت که ناموس ما هستند بین تماشاگرانی که بینشون فحاشی کمترین رویداد در ورزشگاه هستش اونقدر دردناک نیست که عدم وجود قانون و مجری مناسب باعث میشه یه فرد به نام کنعانی زادگان پول مملکت رو بگیره و در قبال اینکه به همین واسطه رشد کرده و مطرح شده تشکر که نمیکنه که هیچ حالا پیراهن در بیاره و از یکی مثل خودش درخواست فحشا داشته باشه و این موضوع بی اخلاقی ثابت بشه ولی کسی انگار نه انگار، ما مدعیان صف اول هستیم و فقط دم از اخلاق میزنیم. انشاءالله تو عمل هم ثابت کنیم که بخاطر چیزهای درست محکم می ایستیم و مصلحت اندیشی سیاسی نمی کنیم
آخرین اخبار