امیرعبداللهیان: افغانستان مستحق توجه بیشتر جامعه جهانی است

وزیر امور خارجه ایران گفت که افغانستان استحقاق توجه بیشتر جامعه جهانی را دارد.

آقای حسین امیرعبداللهیان در یک توییت تأکید کرد که ایران و چین از استقلال، وحدت ملی و حق مردم در تعیین سرنوشتشان حمایت می‌کنند و امیدوارند افغانستانی باثبات، توسعه یافته و تعامل‌گر با همسایگان را شاهد باشند.

وزیر امور خارجه بامداد امروز به وقت تهران با یک هیئت سیاسی برای حضور در سومین نشست همسایگان افغانستان وارد شهر تونشی واقع در استان آن‌هویی در شرق چین شد.

در این سفر، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی، رضا زبیب دستیار وزیر و مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه و علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه هم حضور دارند.

وزیر امور خارجه ۲۵ اسفند ماه پارسال تماسی تلفنی با وزیر امور خارجه داشت که در آن، درباره برگزاری سومین اجلاس وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان در چین گفت‌وگو شد.

امیرعبداللهیان: افغانستان مستحق توجه بیشتر جامعه جهانی است

در این گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرد و آقای وانگ‌یی از پذیرش دعوت و شرکت هیئت جمهوری اسلامی ایران در این نشست تشکر و قدردانی کرد.

نخستین نشست کشورهای همسایه افغانستان ۱۷ شهریور شهریور پارسال به صورت مجازی و با حضور وزاری خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان و به میزبانی چین برگزار شد.

۵ آبان ماه ۱۴۰۰ تهران میزبان نشست دوم وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان بود که روسیه هم در این اجلاس حضور داشت. 

به گزارش رسانه‌ها، در اجلاس دوم، کشورهای همسایه افغانستان و روسیه در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند «وجود یک ساختار سیاسی فراگیر و گسترده با مشارکت همه اقوام تنها راه‌حل مسائل افغانستان است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
مردم ایران چی . آقای مسئول نالایق شما حقوق میگیری برای مردم ایران کار بکنی نه مردمان نمک نشناسی چون افغانستان عراق لبنان سوریه و هر خراب شده دیگری
آخرین اخبار