رئیس شورای ملی یمن: دشمنان سال شگفت انگیزی را پیش رو خواهند داشت

مهدی المشاط اعلام کرد که اگر دشمن به صدای عقل و منطق گوش ندهد، هشتمین سال جنگ برایشان پر از شگفتی خواهد بود.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی یمن در اظهاراتی به تشریح ابتکار عمل یمن پرداخت و توضیح داد که این ابتکار در چارچوب احقاق حقوق مشروع مردم یمن و انجام مسئولیت بود و تشدید حملات قبل از این نیز در همین چارچوب بود.

به گزارش المسیره، المشاط در ادامه اظهار داشت که خواسته‌های مردم یمن حق است و هیچکس در این دنیا نمی‌تواند حق آن را بخورد و اگر دشمن به صدای عقل و منطق گوش ندهد، هشتمین سال جنگ پر از شگفتی خواهد بود.

او در ادامه با بیان اینکه تشدید تنش‌ها و حملات مطلقا ربطی به رایزنی با ریاض ندارد، گفت: «رایزنی‌های ریاض ربطی به صلح ندارد و هدف آن سامان دادن به شرایط داخلی برای مزدوران است. تناقض در فراخوان‌های شورای همکاری عجیب نیست چرا که تهاجم از روز اول پر از تناقض است. دشمنان به بحرانی رسیدند و وارد باتلاقی شدند که آنطور که تصور می‌کردند نمی‌توانند از آن خارج شوند.»

المشاط در ادامه با بیان اینکه هیچ رابطه‌ای بین اعلام آمادگی برای گفتگو در یک کشور بی طرف و آنچه در ریاض ترتیب داده می‌شود وجود ندارد گفت که یمن خواهان تلاش جدی برای رسیدن به راه حل‌های جامع است و آنچه در ریاض ترتیب داده می‌شود در چارچوب صلح نیست و اگر جدیت در روند صلح وجود داشته باشد، طرف یمنی آمده مذاکره است.

این مقام یمنی در انتها تاکید کرد: «سازمان ملل و بسیاری از طرف‌های بین المللی و حتی دشمنان در گفتگو‌های دوجانبه به ما اعتراف می‌کنند که پیشنهاد ما منطقی است. ما قبل از نشست شورای امنیت یک مقاله بشردوستانه را به نماینده سازمان ملل ارائه کردیم، اما متأسفانه هیچ پاسخی دریافت نکردیم. آن‌ها می‌خواهند اراده خود را بر ما تحمیل کنند و ما این حق را داریم که  پیشنهاداتی را که با خواسته مردم ما مغایرت دارد، نپذیریم. پذیرش یک نماینده سازمان ملل که قادر به آوردن کشتی سوختی نیست، دشوار است.»

روز گذشته نیز عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در اظهاراتی اعلام کرد که برای مقابله با تجاوز و محاصره با تمام توان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و هرگز ادامه محاصره را نخواهد پذیرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار