نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات به ۸۵ درصد رسید

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با متنوع‌سازی روش‌های بازگشت ارز در یک سال گذشته توانستیم ارز حاصل از صادرات را به ۸۵ درصد برسانیم.

آقای علیرضا پیمان‌پاک گفت: مسائل مربوط به بدهی‌های ارزی گذشته که از سال ۹۷ باقی مانده بود، در کمیته ماده ۲ تعیین تکلیف شد و بخش عمده مشکل صادرکنندگان در این زمینه حل شد.

 به گفته  رئیس کل سازمان  توسعه تجارت ایران  مانع‌زدایی از روند صادرات و توسعه تجارت خارجی، حذف قواعد غلط مثل پیمان‌سپاری ارزی و معرفی صادرکنندگان به تعزیرات، قضائی کردن پرونده‌ها، حذف قوانین مزاحم و مخل صادرات، حذف بخشی‌نگری و کاهش تبعات آن، هماهنگ کردن سیاست‌های ارزی و تجاری، ایجاد کارگروه‌های تخصصی کارشناسی در وزارت صمت و بانک مرکزی از جمله مواردی بود که زمینه ساز  تسهیل بازگشت ارز و افزایش میزان بازگشت ارز و رسیدن آن به ۸۵ درصد در سال ۹۹و ۱۴۰۰  شد.

 واردات در مقابل صادرات، واردات در برابر صادرات غیر، نظم بخشیدن به تهاتر و انجام ۱۲۰۰ تهاتر در ۴ ماه گذشته از جمله اقدامات  صورت گرفته سازمان توسعه تجارت بوده و از جمله مواردی بوده که  امسال تعیین تکلیف می‌شود، شیوه واردات کالا بر اساس ارز اشخاص و بدون انتقال ارز است.

 نقشه راه توسعه تجارت کشور  سال گذشته با هم‌اندیشی صادرکنندگان تدوین و در آن کشورها و محصول‌های هدف صادراتی اولویت بندی شده و اقدامات صورت گرفته برای بازگشت ارز حاصل از صادرات صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار