۱۸ هزار مسافر از خدمات بشردوستانه هلال احمر کردستان بهره‌مند شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: بیش از ۱۸ هزار مسافر به پست‌های نوروزی هلال احمر در سراسر استان مراجعه کرده و از خدمات این جمعیت بهره‌مند شدند.

پیام جلالی گفت: در بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی، ۱۰ پست ثابت و سیار نوروزی فعال شده و از آغاز اجرای طرح از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین ماه جاری به بیش از ۱۸ هزار نفر مسافر خدمات بشردوستانه ارائه شده است.

 

او گفت: در طرح نوروزی در قالب خدمات بشردوستانه هلال احمر کردستان، اعضای جوانان به خدماتی همچون آموزش کمک‌های اولیه، آموزش پیشگیری از کرونا، راهنمایی مسافران نوروزی، فضای دوستدار کودک و ایستگاه سلامت پرداختند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان می گوید: در این طرح با مشارکت بیش از ۵۰۰ نفر - روز از اعضای جوانان، ۶۰۴ مسافر نیز با آموزش کمک‌های اولیه آشنا شدند.

به گفته او: در پست‌های نوروزی با اجرای پویش بهرفت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر با امضای میثاق نامه به پویش بهرفت (بهبود رفتار‌های ترافیکی) پیوستند و تاکنون ۱۱ هزار و ۵۶۸ اقلام فرهنگی شامل بروشور و نقشه در بین مسافران توزیع شده است.

 

۳۱ پایگاه ثابت، سیار و پشتیبان جمعیت هلال احمر کردستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۱ دایر هستند.

در حال حاضر علاوه بر یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده، در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضویت دارند.

 

هنگام مسافرت در صورت وقوع حادثه، شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر آماده امدادرسانی به آسیب دیدگان است و در کمترین زمان ممکن نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.