هرات جان نمایانگر فرهنگ مشترک ایران و افغانستان

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور گفت: فرهنگ و هنر ایران و افغانستان مشترک است و هرات جان به خوبی این فرهنگ را به تصویر کشیده است.

محمد بهشتی منفرد در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: فرهنگ و هنر ایران و کشور‌های همسایه مشترک است و آثار هنری بسیار زیبایی از جمله در زمینه تذهیب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه آثار هنری هنرمندان ولایت هرات افغانستان با عنوان «هرات جان» از ابتدای نوروز در موزه بزرگ خراسان برگزار شده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور گفت: مسئولان افغانستانی از مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی برای برگزاری نمایشگاهی مشابه این نمایشگاه، در هرات دعوت کرده‌اند که بعد از مبارک رمضان برای برگزاری این نمایشگاه اقدام خواهد شد.

جابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد نیز در این بازدید گفت: خرسندم از این که در ابتدای سال ۱۴۰۱ در این نمایشگاه هنر هنرمندان هرات به نمایش گذاشته شده است، این نمایشگاه هویت اصیل جامعه مشترک ایران و افغانستان که ما به آن تعلق داریم را به تصویر می‌کشد.

انصار گفت: نیاز شدیدی به تداوم برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها و تبادل فرهنگی بین دور کشور وجود دارد تا بتوانیم ارزش واقعی دو جامعه را حفظ کنیم و برای نسل‌های آینده به وظیفه خود عمل کنیم.

 الیاس غایپ‌اف سرکنسول ترکمنستان در مشهد نیز در این بازدید گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها با کشور‌های همسایه فرصت خوبی توسعه ارتباطات همسایگان است.

عبدالرضا محمدی مسئول دفتر نمایندگی سفارت جمهوری تاجیکستان در مشهد گفت: باید با زبان فرهنگ و هنر وابستگی کشور‌های همسایه را به یکدیگر نشان دهیم و بتوانیم وحدتی بین کشور‌های همسایه ایجاد کنیم.

در ادامه رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، و سرکنسول کشور‌های افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان در مشهد از نمایشگاه آثار هنرمندان افغانستانی با عنوان «هرات جان» بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.