توافق نیرو‌های یمنی با ائتلاف سعودی بر سر تبادل زندانیان

یک مقام یمنی در صنعا از توافق با ائتلاف سعودی بر سر توافق تبادل اسرا از طریق سازمان ملل برای آزادی ۲۲۲۳ زندانی خبر داد.

رئیس کمیته اسرا در صنعا تایید کرد دولت نجات ملی یمن با ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان توافق کرده است تا از طریق سازمان ملل ۲۲۲۳ تن از زندانیان دو طرف تبادل شوند.

براساس گزارش المیادین این مقام یمنی درخصوص آزادی زندانیان گفت: این مبادله شامل ۱۴۰۰ نفر از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است، در حالی که ۸۲۳ نفر از طرف دیگر که شامل ۱۶ سعودی است، هستند.

براساس سخنان این مقام یمنی ناصر منصور هادی و محمود الصبیحی برادر رئیس جمهور فراری و مستعفی و وزیر دفاع سابق یمن نیز می‌شود. از سویی دیگر جنبش «حراک الجنوبی» (جدایی‌طلبان، فدرالیست‌ها و طرفداران حکومت مرکزی) یمن نیز که در گفت‌وگوی ملی آماده شده اعلام کرد از ابتکار انصارالله برای مذاکره استقبال می‌کند.

شب گذشته «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی یمن تایید کرد این کشور تا سه روز هیچ حمله موشکی، پهپادی، زمینی، دریایی و هوایی علیه عربستان انجام نخواهد داد و در این سه روز آتش‌بس برقرار خواهد شد. در مقابل نیز ائتلاف باید به حملات خود خاتمه دهد. او تایید کرد در صورتی که عربستان دست از محاصره یمن و تجاوز به آن بردارد این آتش بس می‌تواند به توافقی دائمی تبدیل شود.

هفتم فروردین ماه هشتمین سال تجاوز به یمن از سوی یک ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آشکار آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی آغاز می‌شود. پیش از این مرکز حقوق بشری «عین الانسانیة» یمن اعلام کرد تنها در ۲۴۰۰ روز، نزدیک به شش سال و نیم اول جنگ علیه یمن، ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار