رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد

توزیع کود شیمیایی دربین کشاورزان لرستانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: ۴۰۶ کارشناس در سطح استان در قالب ۶۹ شبکه به رصد و پایش عوامل خسارت زای گیاهی اقدام کردند.

 سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان  در سی و سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی گفت: ۴۰۶ نفر کارشناس در سطح استان در قالب ۶۹ شبکه به رصد و پایش عوامل خسارت زای گیاهی اقدام می‌نماید.

او گفت: تاکنون مبارزه با علف‌های هرز گندم در سطح ۲۷ هزار و ۳۷۷ هکتار، مزارع جو در سطح ۵۲۸۹ هکتار، مزارع کلزا در سطح ۱۶۵۰ هکتار، مبارزه با شته مومی کلزا در سطح ۱۲۰ هکتار و مبارزه بر علیه جوندگان مضر در سطح ۹۸۲۰ هکتار انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: مبارزه با "سن" در سال جاری به علت نرسیدن به نرم مبارزه هنوز شروع نشده است، نرم مبارزه بر علیه "سن" مادر در مزارع با تولید کمتر از دو تن یکعدد در دو متر مربع است.

سید عماد شاهرخی گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی احتمال بارندگی در ۱۰ روز آینده بسیار کم می‌باشد؛ لذا به صاحبان مزارع گندم، جو آبی و کلزا توصیه می‌شود نسبت به آبیاری مزارع خود اقدام نمایند و در مزارع دیم نیز در صورت امکان آبیاری تکمیلی انجام شود.

او گفت: توزیع کود شیمیایی استان از این هفته از طریق سامانه انجام خواهد شد و مشکلی در تأمین انواع کود وجود ندارد ضمن اینکه قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه در سال جدید کاهش ۴۶ درصدی داشته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.