برگزاری تنها جشنواره نوروزگاه در خوزستان با محوریت کودکان

نخستین جشنواره نوروزگاه قرن در شهرستان ایذه خوزستان با نقش محوری کودکان و پس از فروکش کردن کرونا برگزار شد.

 

داوود اسماعیل وند دبیر برگزاری نوروزگاه ایذه می‌گوید: این جشن که در محل تاریخی عمارت اتابکان شهرستان ایذه به روی صحنه رفت، تنها جشنواره نوروزی استان خوزستان بوده که به شکل محوری به موضوع کودک پرداخته است.

او افزود: با توجه به این مهم که کودکان همیشه در برنامه‌های فرهنگی مغفول واقع می‌شده‌اند، خوشبختانه این بار به شکل ویژه به آنان پرداخته شد.

آقای اسماعیل وند یادآور شد که در شهرستان ایذه به دلیل کم‌کاری برخی از ارگان‌های متولی، کودکان آن‌گونه که باید امکان دیدن برنامه‌های فرهنگی را ندارند و نیاز است که بیشتر به کودکان این شهر پرداخته شود.

دبیر برگزاری نوروزگاه و عضو شورای شهر ایذه گفت: محوریت برنامه جشن نوروزی ایذه با موضوع کودک و میراث فرهنگی، پیش‌زمینه ثبت جهانی این شهر است که انتظار می‌رود به‌زودی این اتفاق بزرگ به نام استان خوزستان و مردم ایران در یونسکو رقم بخورد.

مهدی فرجی نیز در حاشیه این جشنواره گفت: نوروزگاه‌ها فرصتی است برای یادآوری و باز تکرار مراسمات و آیین‌های ملی و مردمی که در مناطق مختلف کشور هر ساله برگزار می‌شود.

او افزود: کما اینکه شهرستان ایذه یکی از مناطق ویژه گردشگری کشور محسوب می‌شود و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است، امسال نیز در اجرای موفقیت‌آمیز این جشن یک روز بزرگ فرهنگی دیگر را به نام مردم شهرستان ایذه در تقویم فرهنگی کشور در آغاز قرن جدید به ثبت رساند.

ایذه یکی از شهر‌های تاریخی با آثار متعدد باستانی در خوزستان است که موقعیت جغرافیایی آن در دامنه زاگرس، طبیعتی زیبایی را به وجود آورده.

محوطه باستانی این شهر در شرف ثبت جهانی شدن است، اگرچه نیازمند اقداماتی برای تسریع در اجرای آن است.

برچسب ها: نوروزگاه ، ایذه ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.