رژیم صهیونیستی: اختلافاتی با واشنگتن بر سر توافق هسته‌ای ایران وجود دارد

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در نشستی مشترک با همتای آمریکایی خود مدعی شد که تل آویو و واشنگتن بر سر توافق هسته‌ای ایران اختلافاتی دارند.

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود مدعی شد که قدرت نظامی و دیپلماتیک، صلح را در دنیا تضمین می‌کند.

به گزارش الجزیره، لاپید در اظهارات خود به مذاکرات وین پرداخت و مدعی شد: «جهان نمی‌تواند یک ایران هسته‌ای را بپذیرد. اختلافاتی با واشنگتن بر سر توافق هسته‌ای ایران وجود دارد. ما هر کاری برای توقف برنامه هسته‌ای ایران انجام خواهیم داد.»

او در ادامه حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و اظهار داشت که به هر طریق ممکن به پناهندگان اوکراینی کمک خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: «ما منافع مهمی در خاورمیانه و شمال آفریقا داریم و مراقب منافع خود هستیم. ما اتفاق نظر داریم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد. تعهد واشنگتن به اصل جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تزلزل ناپذیر است.»

او در ادامه به عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که عادی سازی به یک امر معمول تبدیل شده است و واشنگتن در تلاش است تا کشور‌های بیشتری را به توافقنامه آبراهام دعوت کند.

بلینکن از میانجیگری نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای حل بحران اوکراین قدردانی کرد و گفت که با اروپا به توافق رسیده که وابستگی خود را به روسیه در زمینه انرژی کاهش دهند و تحریم‌ها علیه روسیه را به دلیل حمله به اوکراین تشدید کنند.

بلینکن شب گذشته وارد اراضی اشغالی شد. این سفر بلینکن در پی نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از تشدید تنش و جنگ ۱۲ روزه در فلسطین در ماه رمضان صورت گرفته است. او قرار است بعد از دیدار با لاپید با دیگر سران صهیونیستی و همچنین مقامات فلسطینی از جمله محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
7891
۰۳:۰۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران با هیچ کس ارتباط هسته ای ندارد که توافقی در کار باشد. مسوول انرژی هسته ای ایران سپاه قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. توهم نزنید. صرفه ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
رحیم گودرزی
۲۱:۵۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
باسلام، ایران اسلامی با سه هزار سال قدمت و دیرنیه فرهنگی،چقدر گرفتار شده که رژیم صهیونیستی باید به آمریکا اجازه بده،که با ایران ،توافق بکنه یا نه
آخرین اخبار