برای تولید خودروی ایرانی، پلتفرم بومی نداریم!

توان ساخت پلتفرم بومی و کاملا داخلی در صنعت خودرو وجود دارد و طبق اذعان اساتید دانشگاهی تاکنون ۵۰ پلتفرم نیز طراحی شده است.

عدم موفقیت خودروسازان داخلی پس از گذشت ۶۰ سال در طراحی پلتفرم به یک معضل تبدیل شده است؛ کارشناسان صنعت خودرو می گویند اینکه پلتفرم نداریم، لازم به بررسی تاریخچه صنعت است.

برخی از کارشناسان صنعت خودرو می گویند شاید هیچگاه تفکر و برنامه‌ریزی‌هایی که برای ساخت نیاز بوده در دستور کار قرار نگرفته است؛ شاید ماهیت مدیریتی یا مالکیتی خودروسازان مشکل داشته که زمان کوتاه بودن مدیریت نیز مزید بر علت است.

عدم ثبات مدیر و دولتی بودن در کنار چند هدفه بودن آن‌ها از دلایل اساسی این موضوع مطرح می شود. تحریم‌های نوسانی نیز در یک بازه زمانی سبب ایجاد اعمال سیاست نوسانی به کشور شده در این مقطع به دنبال خودکفایی می‌رویم، به محض لغو تحریم نیز به دنبال شرکای خارجی می‌روند.

پلت‌فرم نیاز به تصمیم گیری در سطح بالای کشور داشته که ریل گذاری آن نیاز به نهاد قانونگذار دارد. باید بررسی شود که خودروسازی هنگام اعلام ساخت پلت‌فرم، ارزیابی در خصوص آن انجام شود که چه مقدار از پلت‌فرم را بر اساس زیرساخت صنعتی می‌تواند تامین کند. زمانی که زیرساخت فراهم نباشد، محصول از نظر تحریمی محصولی امن نبوده و ارزش آن از نظر حاکمیت کاهش خواهد یافت.

معصومه پاشایی نماینده مجلس می‌گوید: استاندارد‌های 85 گانه به خودروسازان ابلاغ شده و خودروسازان باید استاندارد‌های لازم را روی تمام خودرو‌ها اعمال کنند، چرا تمام خودرو‌های تولیدی یک استاندارد ضعیف را دارند؟

ایران خودرو به تازگی پلتفرمی ساخته است که پاشایی می‌گوید همین پلتفرم را می‌توانستیم ۱۰ سال پیش تولید کنیم، اما اکنون اقدام به تولید آن کرده ایم.

پیش از این فاطمی امین وزیر صمت گفته بود: تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال ۱۴۰۱، افزایش تیراژ به سه میلیون دستگاه تا پایان سال ۱۴۰۴ و همچنین تولید سالانه دو پلتفرم ملی از جمله برنامه‌های خودرویی این وزارتخانه است.

به گفته کارشناسان صنعت خودرو، این صنعت در کشور مونتاژ محور است به این معنی که دانش فنی آن خارج از کشور است و  به گفته یکی از مدیران عامل شرکت خودروسازی داخلی، طراحی پلتفرم بومی یک میلیارد دلار هزینه دارد.

به تازگی نیز سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفته امروز یکی بیاید از خودروساز بپرسد که چرا از چین قطعه وارد می‌کنند؟ چه‌کسی بر کیفیت قطعه چینی نظارت دارد؟ ما مادامی که نگاهمان به قطعات چینی است هیچ‌گاه خودروی ملی نداریم.

به گفته هادیانفر همین الان دانشمندان جوان ما سوخت آب را به جای بنزین تولید کرده‌اند و اکنون ۶خودروی پلیس ما در البرز از آب برای تردد استفاده می‌کنند. حالا هر چه به‌خودروساز می‌گوییم از آب استفاده کن، هزار اما و اگر می‌آورد.

ابراهیمی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت نبز می گوید: یک‌ سری مطالعات در طراحی پلتفرم ملی انجام شد و نگاه پلتفرمی بومی سازی شد.

بسیاری از خودروسازان جهان مانند چین عملا هیچ کدام مالک پلتفرم خود نباشند که ابراهیمی نژاد می گوید دانش این موضوع در ایران وجود دارد و از سال ۹۰ طراحی پلتفرم انجام شد.

۵۰ طراحی پلتفرم از سال ۹۰ تاکنون انجام شده و در دانشگاه ها موجود است.

همچنین آقای مرزبان راد عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفته بود پلتفرم برخی از خودرو‌ها که مربوط به ۳۰ سال گذشته می‌شود، باید طراحی مجدد شود.

مشکلات عدیده‌ای در حوزه خودروسازی ایران وجود دارد که با گذشت پنج دهه از عمر این صنعت همچنان پابرجاست. این درحالی است که صنعت خودروسازی ایران پیش از صنعت خودروسازی در کره‌جنوبی فعال شده، ولی امروز صنعت ایران محدود به بازار داخلی و صنعت کره‌جنوبی پیشتاز در جهان است.

ضمن اینکه صنعت خودروسازی ایران از حمایت‌های کامل دولت‌ها برخوردار بوده‌اند و بازار انحصاری امروز و کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو‌های داخلی هم محصول همین صنعت انحصاری است.

آقای رئیسی، رئیس جمهور کشور هم دستور داده اند  در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، تولید و عرضه شوند.

این موضوع دیروز با بازدید وزیر صمت از دو خودروسازی نیز مورد تاکید قرار گرفت. تولید پژو ۴۰۵ و سمند باید متوقف شود این را فاطمی امین گفته است.

مرزبان راد می‌گوید با توجه به تجربه خودروسازان طی ۳۰ سال گذشته، اگر آنها بخواهند یک خودرو جدید با تکنولوژی‌های روز و شرایط امروزی طراحی کنند، می‌توانند از تجربیات گذشته بهره بگیرند و با سرعت بیشتری کار را به نتیجه برسانند.

چند سال گذشته طرح‌های مختلفی از پلتفرم خودرو طراحی شده و برخی از آنها به مرحله تولید انبوه هم رسیده است.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا از کدوم امنیت حرف میزنی از امنیتی که هر شب پهپادهای اسراییلی یا اف ۳۵ وارد ایران میشه و یک جایی بمب باران میکنه و خارج میشه یا امنیت از جلوگیری از ترور دانشمندان هسته ای دقیقا از کدوم امنیت حرف میزنید همشون فقط و فقط به بفکر جیب خودشون هستن با اسم امنیت مردم بیچاره کردن در صورتی که هیچ کدوم از مسولان خودشون امنیت ندارن و اسراییل تو خونه هاشون نفوذ کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اف ۳۵ می‌تونه وارد کشور بشه؟ چرا وقتی چیزی رو نمیدونی ادعای بیخود میکنی؟ نکنه خیال کردی رادارگریزی به معنای اینه که هواپیما رو از هیچ فاصله‌ای نمیشه تشخیص داد؟ رادارگریزی فقط فاصله تشخیص و لاک گرفتن رو افزایش میده ولی با کم شدن فاصله و رسیدن به زیر ۱۵۰ کیلومتر رادارهای قدیمی هم می‌تونند شناسایی کنند. پهپادی هم که میگی از فضای عراق برای حمله استفاده کرده. یادم میاد چند سال پیش هم یه ابله که برای صدای آمریکا کار می‌کنه ادعا میکرد اسراییل با اف ۳۵ اومده وسط ایران با لیزر تاسیسات ایران رو منفجر کرده و سران نظام در فرودگاه برای فرار از ایران حضور پیدا کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
خدا وکیلی تهیه کننده این خبر خودش گیج میزند تا چه رسد به فرگون ساز ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
کارشناسان محترم خودرو در جریان خودروهایی که ساختند نیستند. اگر روی همین پیکان که تا رسیدن به موتور OHV g2 کار کردند ادامه می دادند و روی بهینه سازی و بهبود عملکرد آن کار می کردند الان یه خودرو داشتیم که موتورش گیربکسش و بدنش مال خودش بود. من سال 90 یه روآی سال از ایران خودرو خریدم. علیرغم کیفیت پایین رنگش تا الان حاضر نشدم برای خریدن یه خودروی دیگر بفروشمش. یعنی برای شهر گردی و سرکار رفتن واقعاً فنتستیکه!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اگربه جوونااعتمادکنن مطمئن باشیدبهترین خودروهای روزدنیارومیتونن طراحی وبه خط تولیدبرسونن باکمترین قیمت
Iran (Islamic Republic of)
سعید خجسته
۲۱:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
نمیدونم ملت رو چی فرض کردن،تویوتا تا الان ۵۰تا پلت فرم از روز شکل گیری نداشته،وبرمبنای هر پلتفرم حدقل۱۰خودرو میتوان تولید کرد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
پلتفرم ایرانی!؟!؟!؟ اگر مدیران خودروسازی بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
با دانشگاهها کار کنید. کم نیستند اساتید و دانشجویانی که حاضرند با بودجه کم کار کنند. برای دانشجوها بیشتر از دریافت پول همین که در پروژه مشارکت فعال داشته باشند و به عنوان سابقه بتونند در رزومه استفاده کنند کافیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
نه تنها پلتفرم شاهین واسه یاریس بیست سال پیشه صندلی و بدنه ام از خارج میاد
بعد میخوان پلتفرم بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
وقتی میشه اسمشو گذاشت صنعت که خارج مرز بفروشه نه اینکه زوری به مردم بفروشی و مجبور کنی
این فیلم ها و قصه هزار و یک شب که کارگر بیکار میشه و تولید داخلی است شاید بیست سال پیش جواب میداد الان دیگه همه فهمیدن برا پر کردن جیب عده خاص و دولت است
پس بهترین کار تخته کردن درهای برهم زننده های آرامش و سلامت روحی و مالی مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
خیلی وقتها غرور بیجا و نگفتن جمله ما اشتباه کردیم ما اینکاره نیستیم یه ملت بیچاره میکنه ، خودروساز نبودین نمیشین
( فناوری موشک و کاربری اون فرق داره دوستان مقایسه بیخود نکنین )
چیزهایی مثل پزشکی ، کشاورزی، پتروشیمی ، صنایع دستی و گردشگری هستند که پیشرفت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
کشوری که هنوز دو تا شاسی بلند نیمه ملی هم ندارد افسوس بر این خودروسازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تولید پلتفرم ، طراحی ، تولید موتور ..خیلی دیر شده است باید شرکت خصوصی دانش بنیان واقعی بزن دنبالش تا شاید پنج سال آینده اتفاقاتی بیوفته وگرنه اگه پایه اساس این دو شرکت باشن مثل دست و پا زدن تو مرداب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
باید واردات خودرو آغاز شود
حال الان که تحربم خودرد برداشته شده
چرا این قدر این آشغال های بی کیفیت سایپا و ایران خودرو رو با 10 برابر قیمت به مردم می‌فروشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
هیچی ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
منتظر المهدی(عج)
۱۶:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
به جای ان همه هزینه که به جایی نمیرسند خودرو را وارد کنید تولید نمیخواهیمممم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
ما هیچی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تولید ایران خیلی خیلی پایینه.
دولت در قطعه سازی ،شهرهای بزرگ قطعه ساز را ایجاد کند.
فقطبازار نیم ملیارد نفری همسایگان به میلیاردها قطعه نیاز دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مجمع با واردات خودرو مخالفت کرد و خودرو گرانتر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
شد عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تا دیر نشده اوضاع را سروسامان دهید و الی بازی با نرخ دلار به مویی بند است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تا زمانی مسئولین همه آشنای هم هستند و به هم پاس کاری و بین خود پول رد و بدل میکنند مگر مرض دارند به فکر مردم باشن حالا که در شورای نگهبان هم که اعمال نفوذ دارند باید فاطحه خودرو را خواند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۱۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مشکل از مسئولان هست
وگرنه از10تا طراح برتر دنیا حد اقل2تاش ایرانی هست
بنز و بی ام و کلی مهندس ایرانی دارن
یا همون اقای کوروش منصوری که جزو3تیونینگ کننده برتر خودرو در جهان هست
این یعنی ما شناگر ماهری هستیم
ولی آب بهمون نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شرایط ایران با آلمان فرق داره. اصلا فرهنگ مردم آلمان با ایران فرق داره. اینجا کشوری که کارها روی غلتک افتاده باشه نیست و برای همین باید با زحمت بیشتر کارآفرینی کنی و با چنگ و دندون تو این اوضاع نابسامان خودتو نگه داری. البته آلمان هم از اول این نبود و زمانی بود که وضعی به مراتب بدتر از الان ما داشتند ولی با تلاش و کوشش تونستند به جایی برسند که الان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
پس سالها قبل چه غلطی می کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام به نظرم همه چیز داریم به جز مدیر لایق و باسواد که بیاید و انقلابی ، در عرصه مدریت کشور کند .
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۱۳:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
ما در صنعت نظامی خودروهای باکیفبت بسیاری داریم که برای مقابله با داعش در سوریه و عراق به کارگرفته شد و اتفاقا بسیار موثر هم بوده اند.

https://www.yjc.news/fa/news/7015406/%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC-%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AA%D8%A7-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%AA%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%88-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1

در مورد خودرو سازها نمیدونم چرا این اتفاق نمیفته.ما میتونیم بهترین خودزوها رو تولید کنیم.اما بنظرم کیفیت جاشو به درامدزایی داده و اینکه سود یه عده ای در واردات قطعات خودرو هست.ما شرکت های دانش بنیان زیادی رو داریم که قطعه باکیفیت تولید میکنن اما اکثرا با حمایت خودرو سازها مواجعه نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
ما خودروی نظامی ایرانی نداریم اگه دوساعت سربازی رفته بودی حرف مفت نمیزدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
عوضش تا دلتون بخواد دزد مافیا ومختلس داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شاید انگیزه و باور و برنامه و سواد نداشته باشین اما بقیه چیزها رو داریم حتی چند برابر غولهای ماشین سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
دیگه چی موند لعنتی!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
دانشگاه ها خودشون شروع به کار کنند و از دولت و مجلس هم بخواهند تا بتونیم خودروی داخلی داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
والا "رو" که دارین ... خوبم دارین ..
Iran (Islamic Republic of)
مافیایه بنزین و سوخت نمی گذاره خودروی آب سوز شکل بگیره
۱۳:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مافیای بنزین و سوخت فسیلی نمی گذاره خودروی آب سوز به تولید برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
خودروی آبسوز؟ شما آبو می‌تونی بسوزونی؟ اگه منظورت همجوشی اتم‌های هیدروژن آبه اینکار حتی توی راکتورهای آزمایشی فوق العاده بزرگ و پیچیده هنوز امکانپذیر نشده چه برسه به خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تا وقتی که این دو خودرو ساز بی خاصیت درایران فعالیت میکنند نه اجازه بوجود آمدن پلتفرم بومی را میدهند نه برای مردم منفعت خواهند داشت چون سود آنها در منتاژ کردن خودروهاست تا با ۵لرابر قیمت به مردم بینوا قالب کنند و هیچ اهمیتی هم برای تولید داخلی قائل نیستند و به جوانها میدان نخواهند داد تا یک خودرو ملی تولید کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
پلتفرم کیلویی چنده
موتور نداریم
99% ماشین موتوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
ما اعتراض داریم هامر نیاز داریم
Germany
وقتی یک جوان ایرانی نماد جام جهانی ۲۰۲۲ طراحی می‌کنه همین جوان توان طراحی خودرو هم دارن
۱۱:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مسئولین ته جیب هاشون رو قشنگ بدوزن پلتفرم داخلی هم داریم
بهترین طراح های دنیا هیچی نباشه از ۱۰ نفر لااقل ۲نفرشون ایرانی هستن.
مشکل از سوراخی جیب و نبود آگاهی و دانش لازم در زمینه‌ی مسوئلیت آق یا خانم مسئول هست.
همین خودروی برقی که چندسال پیش ابتکار به مخترعش نامه داده بود که طرح تو در الویت سازمان نیست!!!
داداش بهترین طراح خودرو ایتالیاست جالب اینه ملت بدانند اکثر انها هم فارغ التحصیل دانشگاه تهران و شریف هستن یعنی ایرانی هستن که به دلیل بی کفایتی و باندی بودن کارخانه های خودرو سازی ما مهاجرت کردن وای برشما با این بهانه گیری هایتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بله درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
خدا شاهده کاش هم مجلس شورای اسلامی لغو میشد و هم دولت، کاش کلیه امورات مملکت دست رهبر معظم انقلاب بود
چهل سال هست رهبری در زمینه ی کاری خودش موفق و دولت و مجلس در زمینه های کاری خودشون ناکارامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا بخش نظامی که تحت فرمان رهبری هست تونسته به نحو احسن وظیفه‌شو که حفظ امنیت کشوره اونم در برابر جانورانی چون آمریکا به خوبی انجام بده ولی امان از دست بعضی از دولتیها و نمایندگان مجلس. طرف عرضه نداشت واکسن وارد کنه اف.ای.تی.اف رو بهونه کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مسئولین ته جیب هاشون رو قشنگ بدوزن پلتفرم داخلی هم داریم
بهترین طراح های دنیا هیچی نباشه از ۱۰ نفر لااقل ۲نفرشون ایرانی هستن.
مشکل از سوراخی جیب و نبود آگاهی و دانش لازم در زمینه‌ی مسوئلیت آق یا خانم مسئول هست.
همین خودروی برقی که چندسال پیش ابتکار به مخترعش نامه داده بود که طرح تو در الویت سازمان نیست!!!
انرزئ پاک در الویت سازمان حفاظت از محیط زیست نبود!!!
و....
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
وقتی یک جوان ایرانی نماد جام جهانی ۲۰۲۲ طراحی می‌کنه
همین جوان توان طراحی خودرو هم دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
داداش بهترین طراح خودرو ایتالیاست جالب اینه ملت بدانند اکثر انها هم فارغ التحصیل دانشگاه تهران و شریف هستن یعنی ایرانی هستن که به دلیل بی کفایتی و باندی بودن کارخانه های خودرو سازی ما مهاجرت کردن وای برشما با این بهانه گیری هایتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
لطفا خودرو لند کروز برای ما تولید کنید،با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
دوستان مراقب خودروهای مدل 97به بالای ایران‌خودرو باشید ایربگ بازنمیشه من مدل 97دارم تصادف شدید داشتم اما ایربگ باز نشد .
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۰:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
پلتفرم داخلی؟ یک درصد فکر کنید داشته باشیم ، تا وقتی ماشین و ماشین و ماشین ی تیکه فلزه میسازن ک پیویو هم نمیشه..واقعا چه انتظاریه ؟
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۰:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
پلتفرم داخلی؟ یک درصد فکر کنید داشته باشیم ، تا وقتی ماشین و ماشین و ماشین ی تیکه فلزه میسازن ک پیویو هم نمیشه..واقعا چه انتظاریه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تولید پلتفرم ؟ خوب است ولی نیاز به زیرساخت های مختلف در تمامی زمینه های علوم و تکنولوژی دارد . حتی سازندگان معتبر و توانمند از طراحی شرکت های متخصص طراحی شاسی و موتور و جلوبندی و اتاق استفاده می کنند . از آنجایی که سرمایه گذاری برای ساخت پلتفرم سنگین و زمان بر است و برای اقتصادی بودن آن نیاز به تولید چند میلیونی دارد در حالی که در بهترین حالت تولید یک مدل خودرو در ایران سالانه برای گروه پژو حدود 350 هزار دستگاه که شامل انواع 206 و پارس و 405 می شود . با این تیراژ تولید پلتفرم با هزینه سنگین به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد . بهترین حالت خرید پلتفرم خودرو های شرکت های معتبر که از خط تولید خارج شدند وتغییرات جزیی در آنها و تولید در ایران است . تویوتا و نیسان و میتسوبیشی و هیوندا و ... بهترین گزینه هستند . اما انگار ناف خودروسازان ایران به فرانسه گره خورده و حتما باید از پژو و رنو وارد کنند‌!؟
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۱۰:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
به امید روزی که به خودروسازیمون در عرصه جهانی افتخار کنیم. واقعا به خودروسازی قدرتمند نیاز داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
من هم امید وارم ولی اگر در سایر زمینه های صنعت در جهان که نه در منطقه موفق بودیم آن موقع شاید . چهار دهه گذشته وضعیت صنعت خودرو در کشورمان نشان داده که چهار دهه دیگر هم همین حرف ها زده خواهد شد ولی تغییری اساسی اتفاق نخواهد افتاد تغییر برای پیشرفت کل صنعت کشور تنها در گرو سیاست گذاری درست در کل کشور و همکاری نزدیک و مستمر با جهان در همه زمینه ها ی سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ممکن خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
عزیزم مهندسی معکوس که خوب بلدیم همین کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
چرا سپاه میتونه موشک درست کنه بااینکه اون هم فرماندهاش عوص میشوندچون هدف دارن وبرنامه
بی عرضه گی و زیاده خواهی خودروسازان دلیل اصلی اینهمه نکبت تو فرغون سازیه
واسه یه صندوق عقب ۲۰۶ هزینه یک کارخانه روگرفتن اخرش هم هم یک ماشین من دراوردی وزشت به مردم دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
موشکها همه مونتاژ هستند. از چین و روسیه قطعات وارد مینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
پس سمند خودرو ملی چی بود؟
اینهمه تو بوق و کرنا فریاد زدید صفر تا صدش بومی هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تا مدیران صنعت اینها باشند ما هرگز در زمینه خودرو و صنایع مشابه پیشرفتی نخواهیم داشت پیشنهاد می کنم حالا که چینی ها در اکثر صنایع ما حضور دارند مدیریت صنایع خودرو سازی را به آنها واگذار کنید بلکه از دیدن قیافه بسیار زشت پراید و سمند و .... خلاص بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
فقط مدیران مشکل ندارن عزیز ؟ کدوم مورد پیشرفت داشتیم؟ فقط در تورم و گرونی اولیم - هنوز قیمت مرغ و تخم مرغ معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
آدم نادان،آدم درست و حسابی صنعت ماشین سازی کشورشو میده دست اجنبی؟؟؟داری صورت مسأله رو پاک میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شما اصلا چی دارید؟؟!!!
United States of America
محمد
۰۹:۰۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
از خودروی آبسوز گزارش تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بابا دست بردار !! از این قصه های بچه ها!! ماشین بنزین سوزش را الآن که همه دارند می بینند !! قیمت نجومی و چپ کردن و موتورسوزوندن و ایربگ و یور ۱۰۰ و تابوت حمل جاده ها و...!! وای به حال ماشین آب زیکو خورش!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
دوست عزیز اگر کمی سواد داشته باشید خودرو آب سوز تولید اش غیر ممکنه است ، البته شاید به کنایه گفته باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
فساد و تباهی
آخرین اخبار