فعالیت سفارت ایران در اوکراین موقتا در مولداوی انجام می‌شود

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف در اطلاعیه‌ای از انتقال فعالیت این سفارتخانه به صورت موقت به شهر کیشینف پایتخت جمهوری مولداوی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به ادامه جنگ در اوکراین و عدم امکان تداوم فعالیت سفارت در شهر کی‌یف، دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است تا هنگام عادی شدن اوضاع، فعالیت سفارت را موقتا به شهر کیشینف پایتخت جمهوری مولداوی منتقل کند.

بنا به اعلام سفارت ایران در اوکراین «این امر با توجه به نزدیکی به خاک اوکراین، حضور جمعی از ایرانیان در مولداوی و همچنین آکردیته بودن سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری مولداوی، امکان خدمت رسانی به هموطنان عزیز و تردد به داخل اوکراین را تسهیل می‌کند.»

تاکنون دو پرواز از تهران به ورشو انجام شده که اقدام به انتقال دانشجویان و اتباع ایرانی مقیم اوکراین به کشور کرده است.

همچنین وزیر خارجه لهستان در آخرین گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان با بیان این‌که تاکنون ۱۴۰۰ ایرانی از مرز اوکراین وارد لهستان شده‌اند، از اعزام تیم امدادی ایران به این کشور برای کمک به پناهجویان با هماهنگی سفارت ایران در ورشو استقبال کرد.

گفتنی است، جلسه ستاد ویژه اوکراین وزارت امور خارجه 18 اسفند پارسال  برگزار شد و در این نشست آخرین وضعیت بحران اوکراین و شرایط ایرانیان مقیم آن کشور، از جمله شهروندان ایرانی که به دلیل شدت بحران، مجبور به ترک اوکراین به سمت کشورهای همسایه شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پیش از این در نشستی مجازی درباره وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین با تاکید بر ضرورت به کارگیری همه گزینه‌ها برای خروج ایمن ایرانیان از این کشور گفت: هیچ درخواستی از ایرانیان در هیچ شرایطی نباید بی‌پاسخ گذاشته شود. 

روابط عمومی وزارت امور خارجه همچنین ۱۱ اسفند پارسال در اطلاعیه‌ای از هموطنان ایرانی مقیم اوکراین درخواست کرد که هر چه سریع‌تر از مرزهای رومانی، مولداوی، مجارستان، اسلواکی و لهستان اقدام به خروج از این کشور کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار