سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل در ژنو:

حیات رژیم اشغالگر قدس در گرو ایجاد بی‌ثباتی است

اسماعیل بقایی هامانه گفت: صهیونیسم ذاتاً دارای خصلت ثبات‌زداست و این واقعیت در سراسر عمر کوتاه، اما نکبت بار رژیم صهیونیستی مشهود است.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل در ژنو گفت: صهیونیسم ماهیتا برای حفظ و توسعه، متکی به "بی‌ثبات سازی" پیرامون خود است و این همان چیزی است که یکی از صاحب‌نظران شهیر (محمد شهید علام) از آن به عنوان 'منطق ثبات زادی صهیونیسم' نام می‌برد.

نماینده دائم کشورمان در ژنو، حقیقت مطرح شده در قطعنامه شماره ۳۳۷۹ مورخ ۱۰ نوامبر ۱۹۷۵ که صهیونیسم را مرادف با نژادپرستی و اپارتاید دانسته است، را یاداور شد و تاکید کرد که گزاره مندرج در آن قطعنامه یعنی برابری صهیونیسم با اپارتاید، بیش از هر زمانی اثبات شده است.

سخنان سفیر ایران در سازمان ملل در واکنش به اظهارات نماینده رژیم اشغالگر قدس در این سازمان است.

نماینده رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در سخنانی که ارتباطی با موضوع دستورکار اجلاس نداشت، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل اقدام موشکی علیه مرکز خرابکاری موساد در اربیل مورد حمله قرار داد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را متهم به بی ثبات سازی منطقه کرد.

به گفته بقایی هامانه « اکنون با این اوصاف جای تعجب ندارد که آن‌ها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان قاطع‌ترین نیرویی که به ریشه‌کن کردن داعش و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و تروریسم در منطقه همت گمارد، خشمگین باشند. اما به قول مولانا شاعر بزرگ پارسی، ماه درخشان به خاطر پارس کردن سگ‌ها، از نورافشانی متوقف نمی‌شود.

مه فشاند نور و سگ عو عو کند        هر کس بر طینت خود می‌تند»

گفتنی است، بامداد یکشنبه ۲۲ اسفند پارسال، موشک‌هایی از داخل ایران به مقر جاسوسی موساد در اربیل عراق برخورد و این مرکز را منهدم کردند. بلافاصله پس از این اتفاق، منابع خبری از شنیده‌شدن صدای انفجار‌های مهیب در اربیل عراق و هدف قرار گرفتن چندین مرکز متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

پس از آن نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را درباره این موشک‌باران و محل برخورد موشک‌ها صادر کرد.

در این بیانیه آمده بود: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، شب گذشته مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

بنا به اعلام برخی منابع غیر رسمی، در این اقدام دفاعی ایران، تعدادی از مأموران جاسوس رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار