رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی:

کره شمالی یک موشک بالستیک دوربرد دیگر شلیک کرده است

مقامات کره جنوبی و ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کردند که کره شمالی یک موشک بالستیک دوربرد مشکوک را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پس از گزارش اولیه مبنی بر شلیک «پرتابه ناشناس» به سمت دریای ژاپن از سوی کره شمالی گفت که این موشک پیونگ یانگ از نوع بالستیک دوربرد بوده است.

گارد ساحلی ژاپن طی هشداری از کشتی‌های حاضر در منطقه خواست احتیاط کنند و در صورت افتادن شیء به آب به آن نزدیک نشوند. به گزارش شبکه تلویزیونی ژاپن، این پرتابه در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرده است.

سه روز پیش، خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقامات نظامی کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی چهار پرتابه از چندین سامانه پرتاب موشک به سمت آب‌های غربی دریای زرد شلیک کرده است. به گزارش این خبرگزاری، در عرض یک ساعت، چهار پرتابه به دریا سقوط کرد. گفته می‌شود شورای امنیت ملی کره جنوبی برای بررسی این حادثه یک جلسه اضطراری تشکیل داده است.

هفته گذشته نیز رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که جمهوری دموکراتیک خلق کره در حال آماده شدن برای انجام یک آزمایش موشک بالستیک قاره پیماست.

از پایان سال ۲۰۱۷، پیونگ یانگ آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب سامانه‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را متوقف کرده بود. در ماه ژانویه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تصمیم گرفت به دلیل سیاست خصمانه آمریکا تمامی فعالیت‌های موقتاً تعلیق شده را از سر بگیرد.

کره شمالی در تاریخ ۵ مارس (۱۴ اسفند) یک موشک کوتاه برد را از منطقه سونان در نزدیکی پیونگ یانگ پرتاب کرد که نهمین آزمایش موشکی این کشور از ابتدای سال را رقم زد. طبق اعلام ارتش کره جنوبی، موشکی که در ۲۷ فوریه (۶ اسفند) پرتاب شد، تقریباً مسافت ۳۰۰ کیلومتر در ارتفاع ۶۲۰ کیلومتری از زمین پرواز کرد، در حالی که موشک ۵ مارس (۱۴ اسفند) ۲۷۰ کیلومتر را در ارتفاع بالای ۵۶۰ کیلومتر طی کرد.

پرتاب موشک جدید پیونگ یانگ، شمار پرتاب‌های این کشور از ابتدای سال جاری را به عدد ده می‌رساند. این آزمایش‌ها از سوی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن محکوم شده و تهدیدی برای صلح جهانی عنوان شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار