از به جریان افتادن کارخانه ورشکسته فولاد تا بازگشت به کار ۵۰۰ کارگر شرکت دیار خودرو

معاون قضایی دادستان کل کشور از جزئیات راه نجات کارخانه ورشکسته فولاد تا مشغول به کارشدن ۵۰۰ کارگر شرکت دیار خودرو را تشریح کرد.

معاون قضایی دادستان کل کشورگفت: مسئله ورشکستگی یک کارخانه فولاد و بیکاری کارگران در این کارخانه به یک سال و نیم گذشته مربوط می‌شود و ما پیرو اطلاع از این مسئله به سرعت بازدیدی از این مجموعه داشتیم. متاسفانه این کارخانه به یک مخروبه تبدیل شده بود و ما در ادامه مدیر این کارخانه و سایر مسئولین را دعوت به جلسه‌ای کردیم تا پیرو تعاملات صورت گرفته خط تولید این کارخانجات مجدداً فعال شود.

به گفته معاون قضایی دادستان کل کشور در نهایت و پیرو اقدامات صورت گرفته این کارخانجات به صورت اجاره مجدداً به صاحبان قبلی‌اش بازگردانده شد.کارخانه مشکلات عدیده‌ای با بانک‌ها داشت و هنوز هم اقدامات و جلسات مسئولین قضایی در این بخش ادامه دارد، با این حال پیشرفت‌ها در این بخش هر روز روند بهتری پیدا کرده و در حال حاضر خط تولید لوله مفتول این کارخانه راه‌اندازی شده است.

عمرانی گفت: اقدامات و پیگیری‌های دستگاه قضا از صفر تا صد باعث شد تا شاهد به جریان افتادن چرخ تولید در این کارخانه باشیم. اقدامات در راستای احیای این کارخانجات به نحوی بوده که امروز می‌توانیم بگوییم، مرده‌ای، زنده شده است.

 دیار خودرو از جمله شرکت‌هایی بود که پیرو فشار‌های ناشی از تحریم‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای شده و قطعات لازم برای فعالیت خود را در اوج تحریم‌ها دریافت نکرد این در حالی است که ۵۰۰ کارگر نیز در این شرکت فعال بودند.این شرکت به دلیل مشکلات مذکور بین سال‌های ۹۵ تا ۹۶ تعدیل شد تا اینکه قوه قضائیه از اواخر سال ۹۸ به این موضوع ورود کرد و بازدید‌هایی از این مجموعه انجام داد.

به گفته معاون قضایی دادستان کل کشور، ۹۰ درصد فعالیت‌های این شرکت روی روال افتاده و رو به بهتر شدن است.: دستگاه قضا پرونده‌های زیادی در این بخش مورد بررسی قرار داده و همواره پیگیر مشکلات آنهاست با این حال خوشبختانه در حال حاضر ۵۰۰ کارگر در شرکت مذکور مشغول به فعالیت شده‌اند.

 عمرانی گفت: ما مشکلات دیار خودرو را مرحله‌به‌مرحله برطرف کردیم، زیرا مشکلات دیار خودرو آنقدر زیاد بود که ما یک زونکن برای آن در نظر گرفتیم و حداقل ۲۰ الی ۲۵ جلسه با مقامات مختلف داشتیم تا این مقامات با حضور در دادستانی پای کار رفع مشکلات بیایند و نهایتا راه حلی برای آن پیدا کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار