مرمت واحد‌های مسکونی کوهرنگ با کمک تسهیلات ارزان قیمت

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور گفت: تعمیر واحد‌های مسکونی نیازمند مرمت در شهرستان کوهرنگ، با کمک‌ تسهیلات ارزان‌قیمت به‌موقع انجام خواهد شد.

آقای مرتضوی در سفر یک روزه به چهارمحال و بختیاری و در شورای اداری شهرستان کوهرنگ گفت: برای سرعت‌بخشی به روند توسعه شهرستان کوهرنگ، نیاز به برنامه‌ریزی علمی است.

تنظیم گزارشی از پیشرفت‌ها و نیاز‌های این شهرستان، و نظارت میدانی بر روند اجرای طرح‌های عمرانی و پیگیری روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده ناشی از زلزله جزو اهداف این سفر یک‌روزه به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای عملیاتی و اجرایی شدن خواسته‌های مرتبط با توسعه شهرستان کوهرنگ باید در دستور کار قرار گیرد.

تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ایجاد سنگ‌شکن‌های سیار و جابه جایی سهمیه سیمان با مناطق دیگر، برای کاهش هزینه‌های تمام شده واحد‌های مسکونی نیازمند بازسازی و نوسازی اقدام کند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بررسی دوباره از واحد‌های مسکونی خسارت دیده در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ را انجام دهد تا بتوان تسهیلات لازم در این زمینه را فراهم کرد.

واحد‌های مسکونی نیازمند مرمت در این مناطق با کمک‌ها و تسهیلات ارزان‌قیمت به‌موقع انجام خواهد شد.

در طرح توسعه کوهرنگ به موارد متعدد و فراوانی مانند خروج این شهرستان از بن‌بست توجه شده است.

توسعه جاده‌های ارتباطی کوهرنگ به خوزستان ضروری و عامل تسریع در روند توسعه این شهرستان است و توسعه زیرساخت‌های مواصلاتی باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

تامین اعتبار لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از تونل‌های چری و تاراز در مسیر کوهرنگ به خوزستان با هدف تسهیل در ارتباطات باعث تسریع روند توسعه این شهرستان خواهد شد.

در سند تحول شهرستان کوهرنگ در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ باید تمامی روستا‌های دارای شرایط، گازرسانی تا از علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم از قطع درختان و حفاظت از محیط‌زیست اقدام شود.

برای ایجاد اشتغال و توسعه گیاهان دارویی در منابع مختلف مالی، اعتبار مورد نیاز تامین و تسهیلات مطلوب پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.