همزمان با نوروز:

«ماهی طرب» بهاریه هنرمند آران و بیدگلی

بهاریه «ماهی طرب» اثر جدید هنرمند آران و بیدگلی همزمان با نوروز خلق شد.

هنرمند آران و بیدگلی گفت: در آستانه قرار گرفتن قرن جدید، زایش و رویش طبیعت و آغاز سال نو خلق اثر جدید بهاریه وی به مناسبت عید نوروز به پایان رسید.
سعید بوجار آرانی گفت: تازه‌ترین اثر نوروزی خود را به عنوان عیدی به تمامی هموطنان و دوستداران هنر سرزمین اهورایی تقدیم و هدیه می‌کند.
او درباره ایده و طرح اثر بهاریه خود گفت: با توجه به سپری کردن سه بهار کرونایی و محدودیت‌های اجتناب ناپذیر آن برای جلوگیری از شیوع ویروس مهلک کرونا نقطه طلایی کادر تابلوی خود را علامت کووید ۱۹ یا همان نشان کرونا و ترسیم علامت کوید به تنگ ماهی و امتداد آن به آسمان‌ها را طراحی کرده است.
به گفته او، رقص سه عدد ماهی، در آب و شناور بودن آن‌ها نیز به تحویل سومین سال جدید و آغاز نوروز باستانی با وجود کرونا و رخنه کردن تهدید‌ها و آسیب‌های آن در زندگی انسان اشاره دارد.
خالق اثر «ماهی طرب» گفت: رویش و سر به آسمان کشیدن همراه با سماع خط در روی تنگ ماهی و اطراف آن نیز نشان از زندگی نو و تازه دارد.
بوجار آرانی گفت: شکل کلی طرح به عنوان سرو نیز نشانه پایداری انسان‌ها در مقابل کرونا و رهایی از این روزگار وحشتناک با امید و انگیزه‌ای تازه به آینده درخشان است.
او می‌گوید: سبزه‌های اطراف تنگ نیز یادبود تمامی درگذشتگان کرونایی و عزیزان سفر کرده از کادر درمان، طراحی شده است.
به گفته او، اثر حاضر از سری طرح‌های سماع خط با تکنیک فانتزی و استفاده از قلم راپید روترینگ، ماژیک و روان نویس‌های رنگی روی مقوای گلاسه معمولی شکل گرفته است.
خالق سماع خط بهاریه ۱۴۰۱ گفت: ابعاد اثر ۷۰ در ۹۰ سانتیمتر که در مدت زمان بیش از ۷۰ ساعت کار مفید خلق شده است.
سعید بوجار آرانی کارشناس مطالعات برنامه ریزی فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، از هنرمندان حوزه هنر‌های تجسمی با سابقه فعالیت بیش از سه دهه در این حرفه و با سابقه ۲۰ سال امر آموزش به هنرجویان و علاقمندان، افتخار خدمت گذاری به دوستداران هنر را در کارنامه خود ثبت کرده است.
بوجار آرانی تا کنون بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی از آثارش را در زادگاه خود آران و بیدگل، شهرستان کاشان، استان اصفهان و دیگر نقاط ایران به مخاطبان عرضه کرده است.
در حال حاضر نمایشگاه انفرادی بوجار آرانی نیز با عنوان سماع خط «۲» در کتابخانه حضرت، ولی عصر (عج) شهر مشکات تا ۱۳ نوروز ۱۴۰۱ پذیرای عموم است.

«ماهی طرب» بهاریه هنرمند آران و بیدگلی جان گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.