عباس زاده مشکینی: عبور از تحریم‌ها در گرو اقتصاد دانش بنیان است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد با توجه به ایجاد محدودیت‌ها از سوی مستکبران، حرکت به سمت اقتصاد خوداتکا و مقاومتی بیش از پیش حس می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شعار سال جاری چراغ راهی برای تامین نیازهای کشور از طریق دستاوردهای بومی و داخلی است، زیرا دانش بنیان ها سهم قابل توجهی در تولید علم و بومی سازی فناوری ها دارند.

به گفته مشکینی «بنابراین باید تلاش شود تفکر خودکفایی در میان مسئولان جدی تر دنبال شود و با عناوین سال شعاری برخورد نشود.»

عصر دیروز، آیت‌الله خامنه‌ای رهبرانقلاب در پیامی تصویری به مناسبت فرارسیدن سال نو، سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام گذاری کردند.

رهبر انقلاب با تأکید بر توصیه سال قبل خود، مسئولین امر را از کارهای سطحی همچون درج نام سال بر تابلوی خیابان‌ها و یا بر روی سربرگ دستگاهها منع و برای تحقق واقعی شعارها، ایشان را به کار و تلاش بیشتر سفارش کردند.

اقتصاد دانش بنیان اقتصادی است که بر اساس تولید و توزیع و کاربرد دانش و اطلاعات شکل گرفته و سرمایه گذاری در دانش و صنایع دانش پایه مورد توجه خاص قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
الان یک مشت چاپلوس متملق تا یک میکروفن گیرشون میاد شروع میکنن به تمجید از شعار سال من نمیدونم تو کشور های دیگه که شعار ندارن ، این همه پیشرفت رو از کجا اوردن۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
حالا همه شروع کردند در مورد اقتصاد دانش بنیان حرف زدن. انگار قبلا خواب بودنو نمی فهمیدند
آخرین اخبار