تیراندازی در آرکانزاس آمریکا ۱ کشته و ۲۸ زخمی برجای گذاشت

بر اثر تیراندازی در بیرون از یک نمایشگاه اتومبیل در ایالت آرکانزاس آمریکا دست‌کم ۱ نفر کشته و ۲۸ نفر دیگر هم زخمی شدند.

به گفته پلیس، پس از وقوع تیراندازی در نزدیک نمایشگاه خودرو در جنوب شرقی ایالت آرکانزاس که منجر به کشته شدن حداقل ۱ نفر و زخمی شدن ۲۸ نفر دیگر شد، یک مظنون در بازداشت به سر می‌برد و جستجو برای یافتن تیرانداز دیگر در جریان است.

بیل برایانت، از مقامات پلیس ایالت آرکانزاس گفت: در این تیراندازی ۶ کودک زیر ۱۱ سال، از جمله ۲ کودک نوپا آسیب دیدند.

برایانت اعلام کرد: شخصی که بر اثر تیراندازی به قتل رسید، «کامرون شفر» نام داشت که ۲۳ ساله بود. مقامات بر این باورند تیراندازی زمانی شروع شد که ۲ نفر با هم درگیر شدند.

بر اساس گفته شاهدان عینی، تیراندازی حدود ساعت ۷ بعدازظهر روی داده و موجب ترس و وحشت ساکنان محل شده است.

براساس تحقیقی که ۲ ماه پیش با بودجه دولت آمریکا صورت گرفت، تیراندازی‌های کور در آمریکا روندی رو به فزونی داشته و شمار تلفات این تیراندازی‌ها در حال افزایش است. بر اساس تحقیق صورت گرفته، بیشتر افرادی که این دست اقدامات خشونت‌آمیز را مرتکب می‌شوند دچار آسیب‌های روحی بوده یا در وضعیت بحرانی قرار دارند. این پروژه تحقیقاتی با بودجه موسسه ملی دادگستری در وزارت دادگستری آمریکا اجرا شده است.

در این تحقیق، ۱۷۲ عامل تیراندازی کور که در بیش از ۵۰ سال گذشته دست به این اقدام زده و ۴ نفر یا بیشتر را کشته اند بررسی شدند. طبق این تحقیق، از میان تیراندازی‌هایی که در خلال سال‌های ۱۹۶۶ میلادی تا ۲۰۱۹ میلادی روی داده، بیش از نیمی از آن‌ها بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی صورت گرفته و ۲۰ درصد آن‌ها نیز در خلال سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ میلادی به وقوع پیوسته است.

در ۵ سال آخر این دوره مطالعه نیز به طور متوسط ۵۱ نفر در سال در اثر تیراندازی کور کشته شده‌اند، حال آن که این رقم در طول دهه ۷۰ میلادی فقط ۸ نفر بود. به طور میانگین نیز روزانه بیش از ۱۰۰ تن در ایالات متحده به وسیله سلاح گرم جان خود را از دست می‌دهند.

براساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا خرید و فروش و حمل سلاح از سوی مردم عادی در این کشور به رسمیت شناخته شده است. نخستین‌بار مردم اروپایی بودند که به دلیل قوانین آزاد حمل سلاح در آمریکا، این کشور را غرب وحشی خواندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار