آنکارا: روسیه و اوکراین به توافق نزدیک شده‌اند

وزیر امور خارجه ترکیه از توافق بین روسیه و اوکراین بر سر برخی موضوعات کلیدی خبر داد و نسبت به آتش‌بس ابراز امیدواری کرد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) گفت که مواضع روسیه و اوکراین در رسیدن به توافق بر سر مسائل «مهم» نزدیک‌تر شده و تقریبا در مورد برخی موضوعات به توافق رسیده اند.

به گزارش رویترز، وی در گفتگو با روزنامه «حریت» ترکیه اظهار امیدواری کرد که در صورتی که طرفین از پیشرفتی که در راستای توافق حاصل کرده اند قدمی به عقب برندارند، آتش‌بس برقرار شود.

چاووش اوغلو گفت مواضع روسیه و اوکراین در چهار نقطه اولیه بحث‌ها منطبق است و برخی مسائل باید در سطح روسای جمهور حل شود. وی  در انتها آمادگی کشور خود برای برگزاری نشست سه‌جانبه بین سران ترکیه، روسیه و اوکراین را ابراز کرد و گفت برگزاری این نشست به موضع دو رئیس جمهور بستگی دارد.

پیش‌تر نیز ترکیه نشستی در سطح وزرای خارجه بین سه کشور ترکیه، اوکراین و روسیه برگزار کرده بود. همچنین هفته گذشته، در تلاشی برای میانجی‌گری، چاووش اوغلو به ترکیه و اوکراین سفر کرد.

ترکیه با هر دو کشور روسیه و اوکراین رابطه خوبی دارد هرچند از نظر مواضع سیاسی، به اوکراین نزدیک‌تر است. از سوی دیگر، چهل درصد از گاز ترکیه را روسیه تامین می‌کند. گفته می‌شود این کشور با ایفای نقش میانجی‌گری، در صدد تامین منافع خود و تقویت اعتبار به عنوان یک بازیگر منطقه‌ای باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
عمرا آمریکا بذاره اوکراینیا صلح کنن
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
اوکراینی = پیشمرگ آمریکا
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین = مزدور آمریکا
آخرین اخبار