افزایش ۱۲۰ درصدی تردد در ورودی شمالی فارس

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از افزایش ۱۲۰ درصدی تردد ورودی شمالی استان از سمت اصفهان در سومین روز از طرح نوروزی ۱۴۰۱ خبر داد.

علیرضا راستیار گفت: تردد ورودی‌های فارس از سمت اصفهان در سومین روز طرح نوروزی ۱۴۰۱ به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در همه محور‌های استان که دارای سامانه‌های تردد شمار هستند نیز شاهد افزایش ۲۲ درصدی تردد خودرو‌های سورای با نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم.

او گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات در ایام نوروز خستگی و خواب آلودگی است و بر همین اساس از تمام هموطنان می‌خواهیم به ازای هر ۲ ساعت رانندگی حتما ۱۵ دقیقه در مجتمع‌های بین راهی استراحت کنند.

راستیار گفت: در سطح محور‌های استان فارس ۵۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و ۳۶ ایستگاه شادی آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی و کاربران جاده‌ای هستند.

او گفت: پویش همراهان سفر ایمن به همین منظور طراحی شده است و تلاش می‌شود که با ارتقاء فرهنگ ترافیک از طریق اطلاع رسانی و آموزش‌هایی که انجام می‌شود کاهش حوادت جاده‌ای را شاهد باشیم.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بر اساس نتایج تحلیل تصادفات سه سال گذشته (ساعت تصادف، نوع تصادف و محل تصادفات)، در نوروز ۱۴۰۱ تلاش کردیم با استقرار گشت‌های مشترک با پلیس راه به صورت محسوس و نا محسوس از حوادث ترافیکی بکاهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.