شروط دولت صنعا برای شرکت در مذاکرات بین طرف‌های درگیر جنگ یمن

صنعا سه پیش شرط برای پذیرش دعوت شورای همکاری خلیج فارس و مذاکره با ائتلاف سعودی اعلام کرد.

دولت نجات ملی صنعا سه شرط را برای پذیرش دعوت شورای همکاری خلیج فارس برای مذاکرات مشخص کرد و این دعوت را دعوت عربستان توصیف کرد.

به گزارش صحافه الجدید، عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی صنعا دعوت شورای همکاری‌های خلیج فارس از طرف‌های درگیر جنگ یمن در ریاض «پایتخت تجاوزات» را تلاشی برای نشان دادن رژیم آل سعود به عنوان کبوتر صلح و دور کردن این کشور از هفت سال جنایت و کشتار علیه مردم یمن توصیف کرد.

بن حبتور در اظهارات خود عنوان کرد که چگونه یک کشور که در کشتار و ارتکاب فجیع‌ترین جنایات علیه مردم یمن شریک است، می‌تواند یک کشور بی طرف باشد و بین طرف‌های درگیر جنگ میانجی‌گری کند؟

این مقام یمنی در ادامه سه شرط دولت صنعا را برای شرکت در مذاکرات اعلام کرد و گفت: هر کس می‌خواهد راه حلی برای این درگیری پیدا شود، باید ابتدا تجاوز ائتلاف سعودی را متوقف کند، محاصره را رفع کند، گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را باز کند و سپس وارد گفت‌وگویی زمان بر شود. مذاکراتی که منجر به گام‌هایی برای صلحی که مردم یمن دنبال آن هستند، شود.

روز چهارشنبه، شورای همکاری‌های خلیج فارس اعلام کرد که در حال بررسی برای برگزاری مذاکراتی در ریاض از ۲۹ مارس تا ۷ آوریل (۹ تا ۱۸ فروردین) بین طرف‌های درگیر جنگ یمن از جمله گروه انصارالله برای دستیابی به صلح هستند. پس از اعلام این خبر یک مقام مسئول در دولت نجات ملی یمن در صنعا اعلام کرد که دولت از پیشنهاد شورای همکاری خلیج فارس برای گفتگو میان طرف‌های مرتبط با بحران یمن استقبال می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
صنعا مگر دولت دارد؟نماینده اش در سازمان ملل کیست؟کجا سفارت دارد؟رییس دولت کیست؟گروهی هستند که خواسته هایی دارند و باید با دولت یمن گفتگو کنند و بدون دخالت هیچ کشوری،اختلافات خود را حل کنند.‌و یک دولت فراگیر و با رای مزدم سرتاسر یمن راس امور گذاشته و سلاح خود را به ارتش ملی تحویل دهند و عوامل عربستان،امارات،پاکستان،ایران و دیگر مداخله کنندگان را بیرون کنند.این راه حل اساسی حل مشکلات و درگیری در یمن است.مردم یمن بوسیله دو کشور رقیب در منطقه به بازی گرفته شده و بجان هم افتاده اند.یکی با اف۱۵می زند،یکی با پهباد انتحاری.
آخرین اخبار