آقاجانیان: حساسیت دربی فردا دو چندان شده است/ با آلومینیوم اراک مذاکره کردم

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار پرسپولیس و استقلال صحبت کرد.

تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب رقابت های لیگ برتر، فردا (پنج شنبه) در ورزشگاه آزادی و از ساعت 17:30 به مصاف هم می روند.

مارکار آقاجانیان درمورد دربی ۹۸ پایتخت اظهار داشت: دیدار‌های دربی حساسیت بالایی دارد و بازی فردا هم با توجه به فاصله امتیاز بین پرسپولیس و استقلال و گذشت بیش از دو سوم رقابت‌های لیگ، حساسیتی دو چندان دارد. پیروزی در این مسابقه خیلی تعیین‌کننده است.

آلومینیوم اراک یکی از باشگاه های خواستار آقاجانیان بود. آنها پس از قطع همکاری با رسول خطیی به دنبال مربی بودند که در پایان مهدی رحمتی را انتخاب کردند.

چندین ماه است در ایران هستم. در زمان شیوع ویروس کرونا مدتی در کشورمان نبودم. از وقتی هم به ایران بازگشتم، جسته و گریخته صحبت‌هایی شده است. پیشنهادی از لیگ یک داشتم که آن را نپذیرفتم. چند روز قبل هم برخی اعضای هیئت مدیره آلومینیوم اراک قبل از انتخاب مهدی رحمتی به عنوان سرمربی جدید این تیم، تلفنی با من صحبت کردند اما در نهایت رحمتی را انتخاب کردند.

برای باشگاه آلومینیوم و کادرفنی جدیدش آرزوی موفقیت دارم، اما خوشحالم در این مورد با من تلفنی صحبت کردند و دیگر به اراک نرفتم که همکاری هم صورت نگیرد. باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. اگر شرایط فراهم باشد قطعا در ایران کار خواهم کرد. در غیر این صورت مجبورم برای پیگیری کارم به کشور‌های دیگر بروم.

 متاسفانه برخی اطلاعات کمی از سوابق کاری من دارند. در سال ۲۰۰۹ مدرک حرفه‌ای مربگیری را گرفتم. در لیگ یک، دسته دو سرمربیگری کرده و در لیگ برتر هم به عنوان دستیار فعالیت داشتم. در تمام تیم‌های ملی هم کار کردم. سابقه من در تیم ملی بزرگسالان مشخص است. ۸ سال کنار کی‌روش کار کردم و برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ هم کنار امیر قلعه نویی بودم. قبل از حضور کی‌روش در کادرفنی تیم ملی توانستم به عنوان سرمربی با تیم دسته دومی داماش ایرانیان به لیگ یک صعود کنم.

سعی و هدف من این است تجربیات خودم را به جوانان ایرانی انتقال بدهم و در کشورم مشغول به کار شوم تا در ادامه ببینیم قسمت چه خواهد شد. البته کم و بیش همه می‌دانند کار کردن در ایران برخی مسائل و حمایت از بالا می‌خواهد. شاید فقط ۴۰ درصد مربیان باشگاهی ما از لحاظ فنی، وضعیت خوبی دارند، اما متاسفانه در برخی تیم‌ها باید ارتباطاتی با آدم‌های قوی حتی بالاتر از مدیرعامل باشگاه داشته باشید تا بتوانید به این تیم‌ها ورود کنید. نمی‌خواهم وارد ریز جزییات شوم، اما در ادامه درخصوص برخی مطالب آرزوی موفقیت می‌کنم.

خبرنگار: اکبر باقری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار