دولت با افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن برخی اقشار موافقت کرد

هیات دولت در جلسه امروز با افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا موافقت کرد.

مصوبه افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به دلیل تورم سال‌های اخیر، افزایش قیمت مصالح ساختمانی، تلاطم بازار مسکن و برای حمایت از آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا انجام شده است.

پیش از این نیز شورای پول و اعتبار ۲۲ تیر امسال، در اجرای مصوبه هیات وزیران و بنا به پیشنهاد بانک مرکزی، سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا در سال ۱۴۰۰ افزایش داده بود.

براین اساس سقف تسهیلات یاد شده به ازای هر واحد مسکونی در شهر‌های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر و همچنین مراکز استان‌ها سه میلیارد ریال، سایر شهرستان‌ها دو میلیارد و پانصد میلیون ریال و برای روستا‌ها دو میلیارد ریال، تعیین شد.

موافقت با اختصاص اعتبار به صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی

اما در جلسه امروز هیات وزیران و در مصوبه‌ای دیگر، با اختصاص اعتبار به صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی موافقت شد.

بر این اساس، شرکت‌های دولتی ذی ربط مکلفند مبالغ تسویه شده مربوط را (حسب مورد) در صورت‌های مالی خود اعمال حساب نمایند. همچنین سرمایه شرکت‌های مذکور معادل بدهی تسویه شده ناشی از اجرای این حکم افزایش می‌یابد.

این صندوق برای جبران بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه و کلیه ساختمان‌های مسکونی دارای انشعاب قانونی برق در مناطقی که احتمال وقوع هر یک از خطرات مذکور در آن‌ها وجود داشته باشد تشکیل شده است.

صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی موظف است بلافاصله پس از وقوع حادثه در محل حاضر شود و حداکثر ظرف مدت دو هفته از تاریخ وقوع حادثه تعهدات خود را ایفاء کند.  

مصوبه دیگر، مربوط به زمان لازم الاجرا شدن پرداخت فوق العاده سختی کار کارکنان وزارت نیرو بود که این مسئله امروز  اصلاح شد. به موجب این اصلاحیه، بار مالی ناشی از اجرای مصوبه مذکور از محل اعتبارات مصوب مربوط تأمین می‌شود.

موافقت با اصلاح اساسنامه بانک سپه

اما در آخرین مصوبه، دولت به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و با هدف رفع ایراد‌های وارده از سوی شورای نگهبان درخصوص اساسنامه بانک سپه، با اصلاح آن موافقت کرد.

بر این اساس، ترکیب مجمع عمومی بانک سپه از وزیر امور اقتصادی و دارایی، سه نفر از وزرا به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تأیید رئیس جمهور و سه نفر از میان افراد معرفی شده توسط سازمان‌های نیرو‌های مسلح و ستاد کل نیرو‌های مسلح به انتخاب رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود.

همچنین اعضای هیات مدیره بانک شامل چهار نفر به پیشنهاد وزیر امور اقصادی و دارایی و سه نفر از میان افراد معرفی شده توسط سازمان‌های نیرو‌های مسلح و ستاد کل نیرو‌های مسلح به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار