اجرای ۴۷۲ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در گچساران

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد برکت از پارسال تاکنون ۴۷۲طرح اشتغالزایی در ۱۶ روستای گچساران اجرا کرده است.

ابوذر سنایی نیا گفت: این طرح های اقتصادی در زمینه های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی با ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

او می گوید: برای اجرای هریک از طرح های اشتغالزایی ذکر شده ۱۰۰ تا ۵۰۰  میلیون ریال تسهیلات بانکی براساس نیاز پرداخت شده است.

سنایی نیا گفت: هدف ستاد اجرایی امام از اجرای این طرح ها محرومیت زدایی و بهبود وضعیت معیشتی اهالی ساکن روستاها و مناطق محروم است.

به گفته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان، این میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، متقاضیان بیکار و افراد با درآمد ماهیانه کمتر از ۱۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

او می گوید: مدت زمان بازپرداخت تسهیلات  اشتغال ستاد اجرایی فرمان امام سه تا پنج سال با سود چهار درصد است.

سنایی نیا گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این تعداد طرح‌ را در قالب مدل اشتغالزایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغالزایی برکت) اجرا کرده است.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: پارسال ۲۰۰ طرح اشتغالزا با ۷۰ میلیون ریال و امسال نیز ۲۷۲ طرح دیگر با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به متقاضیان از سوی این ستاد در شهرستان گچساران پرداخت شده است.

سید علی سجادی همچنین از افزایش سقف تسهیلات اشتغالزای بنیاد برکت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

او می گوید: سقف تسهیلات کسب و کارهای کوچک در سال آینده از ۴۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال تعیین افزایش یافته است.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزا به ساکنان روستاهای بالای ۷۰ خانوار و محله های مسکونی کم برخوردار مانند کوی لبنان و کیامرثی شهر دوگنبدان محور برنامه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال آینده است.

سجادی می گوید: در سال ۱۴۰۱ برای پرداخت تسهیلات بانکی اشتغالزا به منظور تکمیل یا راه اندازی کارگاه های کوچک و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی شده است.

او گفت: برای راه اندازی یا تکمیل کارگاه های کوچک تا سقف سه میلیارد ریال با ۶ تا ۱۰ درصد سود و به منظور راه اندازی کارگاه های متوسط ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با نرخ ۱۸درصد پرداخت می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.