دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه در مسکو

منابع خبری اعلام کردند که وزرای خارجه ایران و روسیه فردا در مسکو دیدار خواهند کرد.

خبرگزاری ریانووستی در گزارشی اعلام کرد «حسین امیر عبداللهیان» و «سرگئی لاورووف» وزرای خارجه ایران و روسیه فردا (سه‌شنبه) در مسکو با یکدیگر نشستی خواهند داشت.

این خبرگزاری در این باره نوشت: « لاوروف و همتای ایرانی‌اش روز سه‌شنبه در مسکو به تفصیل درباره پیشرفت مذاکرات وین رایزنی خواهند کرد.»

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: تحریم‌های غرب مانع تلاش روسیه برای تقویت مشارکت با ایران نخواهد شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا هفته جاری متوقف شد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در صفحه توییتر خود از توقف مذاکرات وین خبر داد و گفت که متن نهایی توافق آماده و روی میز است، اما به دلیل عوامل خارجی لازم است در مذاکرات وقفه ایجاد شود.

اما وزارت خارجه روسیه بیانیه‌ای در واکنش به اتهام‌زنی‌ها به مسکو مبنی بر مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران صادر و تأکید کرد: «مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای با ایران طبق روال در حال پیشروی است و هیچ‌گونه تأخیری در این فرآیند ایجاد نشده است.»

پیشتر از این نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده بود: «آمریکا همچنان بر این باور است که توافق بالقوه برای بازگشت به برجام نزدیک است، اما باید در مکان‌هایی مانند تهران و مسکو برای این موضوع تصمیم‌گیری شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار