رونمایی از کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» در همدان

کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» با روایتگری پروین سلگی همسر شهید حاج میرزا سلگی، و نوشته مونا اسکندری درخانه معلمان همدان رونمایی شد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این آیین با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: نسل جوان ما، امروز نیازمند شناخت الگو‌های واقعی هستند و باید زمینه‌های معرفی الگو‌های واقعی برای آن‌ها فراهم شود.

او گفت:امروز الگو‌هایی را برای جوانان تعیین می‌کنند که قابلیت الگو بودن را ندارند و برخی از افرادی که ویژگی‌های لازم از جمله قدرت تفکر و عقلانیت را ندارند الگوی برخی از جوانان ما شده اند.

 امام جمعه همدان گفت: در ۴۳ سال گذشته افرادی تربیت شدند که در طول تاریخ اسلام کمتر شبیه آن‌ها داشتیم.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: شهدا از ایمان و اخلاص خاصی برخوردار بودند و از نگاه به تمثال شهیدان گرانقدر، صداقت، عشق و اخلاص دیده می‌شود.

او گفت: هشت سال دفاع مقدس یکی از دوران طلایی بشریت است که ما به آن غبطه می‌خوریم و در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» گوشه‌هایی از آن را مطالعه کردم.

امام جمعه همدان گفت: شهید سلگی، حرارت انقلابی گری داشت و این حرارت هیچگاه سست نشده بود و دغدغه‌ای که او در عملیات مرصاد داشت، با همان شور در فضای انتخاباتی نیز شرکت می‌کرد.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: سپردن مسئولیت‌ها به جوانان از تاکیدات شهید سلگی بود چراکه تربیت نیروی انقلابی یکی از زیرکی‌ها و تیزهوشی‌های افراد است که شهید سلگی این ویژگی را داشت.

او گفت:جوانان با خواندن کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» به طور قطع لحظات شیرینی را با تلفیق خاطرات گذشته تجربه می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان همدان نیز گفت: جهاد تبیین از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که در این کتاب جنبه‌هایی از آن ارائه شده است.

محمدمهدی سماوات گفت: ما امروز از رزمندگان جبهه جنگ تجلیل می‌کنیم که از نگاهی دیگر واقعیات زندگی شهدا را به رشته تحریر درآوردند.

او گفت:در برخی از موارد ابعاد خشن جنگ مورد توجه قرار می‌گرفت، اما در کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» مبانی خانوادگی رزمندگان جبهه جنگ مطرح شده است.

نویسنده کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» نیز گفت: سال‌های پیش برای نگارش خاطرات حاج میرزا سلگی دعوت شده بودم، اما از آنجایی که نوشتن حماسه آفرینی‌های فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع) و نیروهایش در طول جنگ وظیفه‌ای سنگین و مردانه بود، نگارش این رشادت‌ها در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» روزی استاد حمید حسام شد و نگارش خاطرات همسر میرزا محمد سلگی نیز به من رسید.

مونا اسکندری گفت:عموی شهیدم «علی خوش لفظ» تأکید فراوانی بر کار فرهنگی داشت، تصریح کرد: آغاز پروژه نگارش کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» از چهلمین روز درگذشت شهید خوش لفظ و در دیدار با خانم پروین سلگی در زمان حیات میرزا محمد سلگی آغاز شد و پس از شهادت سردار سلگی به چاپ رسید.

او در خصوص فرآیند نگارش این کتاب اظهار داشت: خاطرات این کتاب مستند محور و علاوه بر اینکه تاریخ ها، مکان‌ها و دیگر موارد با تحقیق فراوان در کتاب درج شده، برای برخی اتفاقات، با چند شاهد دیگر هم نیز مصاحبه شده است.

اسکندری، ناشر کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» را انتشارات سوره مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی اعلام کرد وگفت: این کتاب در ۱۷ فصل و ۳۰۰ صفحه در اسفند ۱۴۰۰ روانه بازار کتاب شده است.

آیین رونمایی کتاب به همت حوزه هنری همدان و با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی استان برگزار شده است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.