دانشمندان به دنبال حیات در جایی شبیه به زمین

دانشمندان موسسه فناوری فدرال زوریخ شبیه سازی‌های دقیقی از شکل احتمالی یک سیاره شبیه به زمین داشته اند.

پژوهشگران با روش‌های مختلفی در جست‌و‌جوی حیات در خارج از زمین هستند. تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال آغاز نخستین رصد‌های خود است و موسسات و تجهیزات دیگری نیز، سیاراتی شبیه به سیاره ما را رصد خواهند کرد.

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از این هستند که سیاره‌هایی در نزدیکی ما، که با نام‌های آلفا قنطورس و بتا قنطورس شناخته می‌شوند، به صورت ویژه‌ای توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده اند. نزدیکی و شباهت آن‌ها به ستاره ما به معنی آن است که این ستاره‌ها ممکن است برای جست‌و‌جو به دنبال حیات، مکان مناسبی باشند.

محققان موسسه فناوری فدرال زوریخ برای کمک به انجام این رصد، شبیه‌سازی‌های دقیقی از شکل ظاهری احتمالی یک سیاره فرضی سنگی را انجام دادند.

دانشمندان اعلام کردند که این سیاره به شکل جالب توجهی شبیه به سیاره خود ما خواهد بود. این سیاره فرضی، مانند زمین قادر به ذخیره آب است و همچنین تفاوت‌های مهمی با زمین، از جمله فعالیت کمتر ژئولوژیک (زمین شناسی) نیز خواهد داشت.

ستاره ها

اکنون دانشمندان امیدوارند که این پژوهش نظری بتواند در جست‌وجوی واقعی هر سیاره‌ای مانند سیاره ما، تاثیر بگذارد. دانشمندان می‌گویند پژوهش‌هایی ازاین‌دست، می‌توانند به پیشبرد ساخت و استفاده از زیرساخت‌هایی ازجمله تلسکوپ‌های زمینی و فضایی کمک کند.


بیشتر بخوانید


 

برچسب ها: سیاره جدید ، سیاره ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار