کلاهبردار پیش فروش آپارتمان در اراک دستگیر شد

کلاهبردار میلیاردی و متواری پیش فروش آپارتمان در اراک دستگیر شد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به دستگیری کلاهبردار میلیاردی و متواری پیش فروش آپارتمان در اراک این موضوع را به صورت زیر تشریح کرد.

کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مرکزی با هماهنگی مقام قضائی و با تشکیل یک کارگروه ویژه، پیگیری این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

تحقیقات اولیه کارآگاهان از شاکیان پرونده بیانگر آن بود که این فرد چندی پیش در شهرستان اراک با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان و معرفی خود به عنوان فردی که در امر ساخت و ساز مجتمع‌های آپارتمانی فعالیت می‌کند.

متهم با تنظیم قولنامه‌های صوری تعدادی از مجتمع‌های آپارتمانی درحال ساخت را در یکی از شهرک‌های مسکونی این شهرستان به آنان پیش فروش کرده و طی مراحلی با ترفند‌هایی خاص ۱۰۰ میلیارد ریال از خریداران دریافت می‌نماید و سپس بدون عمل به تعهدات خود، متواری می‌شود.

پیش فروش هر یک از واحد‌های آپارتمانی به چند نفر از شهروندان شیوه کلاهبرداری متهم بوده است و با استعلام‌های صورت گرفته از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که این فرد متواری دارای چندین فقره سوابق مختلف کیفری است.

با توجه به متواری بودن و تحت تعقیب قرار داشتن این کلاهبردار حرفه‌ای کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی با تلاش‌های شبانه روزی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مناسب، در نهایت موفق به شناسایی محل اختفای وی در اراک شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: این کلاهبردار در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و در بازجویی‌های تخصصی و فنی کارآگاهان به ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در پوشش پیش فروش هر یک از واحد‌های آپارتمانی به ۹ نفر از شهروندان در شهرستان اراک اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده و معرفی به دستگاه قضائی، با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.