تأسیس کمیته ملی حمایت از فلسطینیان در اراضی اشغالی

رهبران فلسطینی از تشکیل کمیته‌ای ملی برای حراست از فلسطینیان در اراضی اشغالی و حمایت از آن‌ها در برابر حملات نیرو‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

«محمود خلف»، عضو کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی گفت: «رژیم کنونی اسرائیل با وضع قوانین و اقداماتی همچون حکم تعقیب، تخریب منازل و مصادره زمین‌های فلسطینیان در «النقب، المثلث و الجلیل» با عناوین مختلف فرزندان ملت ما را در اراضی اشغالی هدف حملات و تحت محاصره خود قرار داده است.»

به گزارش عربی ۲۱، او با بیان این که این کمیته متشکل از تمام قدرت‌های سیاسی، گروه‌های مختلف مردمی، مؤسسات حقوقی و بشردوستانه است، گفت: «به منظور افزایش همبستگی با فلسطینیان در اراضی اشغالی ۴۸ و پشتیبانی و حمایت از آن‌ها در مقابله با اقدامات اسرائیل، برای این کمیته یک برنامه کاری تعریف و کمیته‌ای برای پیگیری اقدامات و اجرای برنامه مورد استناد تعیین خواهد شد».

روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی اعلام کرد که جمعیت صهیونیست‌ها در شهرک‌های کرانه باختری طی ۱۰ سال اخیر ۴۳ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمار ۲۲۰ هزار شهرک نشین در ۱۴ منطقه شهرکی مستقل در قدس شرقی ساکن هستند. علاوه بر این‌ها شهرک‌هایی داخل محله‌های عربی در منطقه قدیمی قدس یعنی سلوان، راس العامود، شیخ جراح و دیگر مناطق وجود دارد.

به موجب قوانین بین المللی، شهرکسازی‌های رژیم صهیونیستی غیرقانونی است و قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تاکید می‌کند این شهرک‌های ساخته شده در اراضی اشغالی فلسطین، به منزله جنایت جنگی است.

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینیان و دارایی‌های آنان در کرانه باختری اشغالی رود اردن و قدس اشغالی افزایش یافته است و نظامیان صهیونیست بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی را در دو ماه گذشته بازداشت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار