نشست شورای امنیت درباره تسلیحات بیولوژیکی آمریکا در اوکراین

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تسلیحات بیولوژیکی آمریکا در اوکراین و تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی برگزار شد.

جلسه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه تشکیل شده تا در آن درباره «فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین» بحث شود.

به گزارش الجزیره، معاون دبیرکل سازمان ملل در این نشست بر لزوم کمک فوری به حدود ۲ میلیون آواره اوکراینی تأکید کرد.

نماینده روسیه نیز در این جلسه گفت: «اسنادی داریم که وجود ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی حاوی مواد خطرناکی مانند «سیاه زخم» و «وبا» را تأیید می‌کند.»

وی درباره این برنامه‌ای که به گفته او با حمایت مالی وزارت دفاع آمریکا انجام می‌شود گفت: «حقایق تکان‌دهنده‌ای کشف کرده‌ایم که نشان می‌دهد اوکراین در حال پاکسازی اضطراری آثار تسلیحات بیولوژیکی خود بوده است. اوکراین این امکان را دارد که مواد خطرناک را به اروپا یا روسیه منتقل کند. تجزیه و تحلیل داده‌هایی که ما به دست آوردیم توانایی مواد خطرناک برای هدف قرار دادن گروه‌های قومی خاص را نشان می‌دهد.»

نماینده روسیه در شورای امنیت در ادامه صحبت‌های خود گفت: «دستیار وزیر خارجه آمریکا در کنگره وجود آزمایشگاه‌های سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین را تأیید کرده است. کی‌یف با اینکه از خاکش به عنوان بستری برای توسعه سلاح‌های بیولوژیکی استفاده شود موافقت کرده است.»

وی در آخر تأکید کرد که تهدید بیولوژیکی به همه خواهد رسید و هیچ محدودیتی برای خطرات آن وجود ندارد.

آمریکا انکار کرد

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت روسیه به دنبال آن است که در این جلسه اطلاعات نادرست منتشر کند.

وی گفت: «اوکراین برنامه تسلیحات بیولوژیکی ندارد و هیچ آزمایشگاه بیولوژیکی اوکراینی تحت حمایت آمریکا وجود ندارد. نگران این بهانه هستیم که روسیه با فراخوان این جلسه شورای امنیت به دنبال توجیه اقدامات خود در اوکراین باشد.»

وی در ادامه روسیه را به نقض قوانین بین‌المللی و استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی متهم کرد و گفت روسیه می‌تواند از مواد شیمیایی و بیولوژیکی در خصومت‌ها استفاده کند.

نماینده روسیه در پاسخ گفت شما ما را به انتشار اطلاعات نادرست متهم می‌کنید، اما چشمان خود را بر روی اطلاعات نادرست خود می‌بندید.

ادعا‌های نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی مطرح می‌شود که وب‌سایت پنتاگون پیش‌تر وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در خاک اوکراین را تأیید می‌کرد. هرچند پس از اظهارات روسیه در خصوص به دست آوردن اطلاعاتی در مورد سلاح‌های بیولوژیکی در این آزمایشگاه‌ها، اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌ها از وبسایت پنتاگون پاک شد.

انگلیس روسیه را به نداشتن مدرک متهم کرد

نماینده انگلیس در جلسه شورای امنیت گفت روسیه مجموعه‌ای از تئوری‌های توطئه را بدون هیچ مدرکی ارائه می‌کند.

وی ادعا کرد روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده و از مهمات خوشه‌ای و موشک‌های حرارتی استفاده می‌کند.

چین: بیش از همه به افزایش دیپلماسی نیاز داریم

نماینده چین در این جلسه وضعیت در اوکراین را «به سرعت در حال توسعه» توصیف کرد و گفت جنگ اوکراین به طور فزاینده‌ای دارد پیچیده و حساس می‌شود.

وی گفت: «آنچه اکنون بیش از همه مورد نیاز است تشدید تلاش‌های دیپلماتیک و کاهش تنش است.»

نماینده اوکراین: روسیه با دعوت به این جلسه دوباره به خود شلیک کرد

نماینده اوکراین در شورای امنیت گفت مسکو و سفیر روسیه در ارائه روایت خود در این شورا علیه اوکراین با مشکل مواجه هستند.

وی اظهارات نماینده روسیه را «گمراه کننده» خواند و گفت: «مردم اوکراین کشته می‌شوند و شهر‌های اوکراین در حال ویران شدن هستند و ما در اینجا به سخنان نماینده روسیه گوش می‌دهیم.»

وی تا کنون از اظهار نظر در مورد آزمایشگاه های مذکور خودداری کرده است.

روز گذشته سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسنادی به دست آورده که نشان می‌دهد آمریکا تعدادی آزمایشگاه بیولوژیکی نظامی در اوکراین ساخته و قصد داشته مکانیزمی ایجاد کند تا پاتوژن‌های مرگبار را به صورت مخفی دراین آزمایشگاه‌ها گسترش دهد. به گفته این وزارت‌خانه، یافته‌ها نشان می‌دهد آمریکا قصد داشته در سال جاری امکان انتقال بیماری تب خوکی آفریقایی و سیاه زخم از طریق برخی حیوانات را در این آزمایشگاه‌ها بررسی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آمریکا و عوامل جنایتکار تولیدگر ویروسهای کروناهای مختلف باید جوابگوی جامعه بهداشت و سلامت جهانی باشند که با جنایتهاشون دستشون به خون تمامی کشته شدگان کرونایی در سر تا سر جهان آلوده است و جمع بسیاری از مردم جهان رو روزانه عزادار و داغدار عزیزانشون کردند باید به آمریکای کثیف جنایتکار خبیث حمله گسترده کرد و این رژیم حکومت فراعنه خبیث مافیایشون را با شدت و حدت هر چه تمامتر نابود کرد و از صفحه روزگار این نژادپرستان کثیف برده داران را محوشون کرد که جهان را آلوده کرده اند و هر از چند یکبار هم ویروس جهش یافته هوشمند دیگری را وارد جهان می کنند و تعداد بسیاری دیگر از مردم جهان را داغدار کردند مداوم می کشند مردم جهان رو با ویروسهای مختلف کرونایشان باید جامعه جهانی دولت حکومت منحوس آمریکا و همپیمانانش رو نیست نابودشان کند ننگ مرگ بر آمریکای جنایتکار فاسد فاسق چپاولگر غارتگر شکنجه گر آدمکشهای تروریست جهانی باد درود به شرف هر کسی و هر کشوری که داره با ناتوی خبیث و آمریکای کثیف و همپیمانان نجس ملعونشون مقتدرانه و قدرتمندانه می جنگند توف اوف بر آمریکا و همپیمانان خبیث ملعونینش همگیشون رو باید در یک جنگ سخت جانانه جهانی نابودشان کنید که جلوی نابودی بشریت و نسلکشی بشریت برای همیشه طول تاریخ بشریت گرفته شود مرگ بر آمریکای خبیث و همپیمانانش آمریکا و همپیمانان ملعونش باید توان بسیار بسیار بسیار سخت سنگینی به جهانیان پرداخت کنند و باید هزینهای سختی را متحمل شوند و باید حاکمیتهایشان نابود و محو شوند در جهان برای همیشه به زباله دان تاریخ بشری انداخته شوند تا جهان آرام و ایمن و امن گردد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار