اتصال بیش از ۲۰۰ روستای کردستان به شبکه ملی اطلاعات در سال آینده

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از یک هزار و ۳۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۲۹۶ مورد آن به شبکه ملی اطلاعات دسترسی ندارند که سال آینده همه این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

ابراهیم ادریسی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و با تامین اعتبارات مورد نیاز توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سال آینده همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار محروم از اینترنت، به وسیله اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

او گفت: توسعه ظرفیت شبکه انتقال اینترنت در شهرستان‌های سقز، کامیاران، مریوان، بانه، بیجار و دیواندره از برنامه‌های اداره کل ارتباطات استان در سال آینده است و سال ۱۴۰۱ ساخت پایانه فیبرنوری در دیواندره و مریوان نیز با تجهیزات مدرن و داخلی آغاز خواهد شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان می گوید: در سال آینده، فیبر نوری در سه مرحله اجرا خواهد شد که اولویت اول اجرای ۲۰۰ کیلومتر است ضمن اینکه طبق وعده مخابرات، اجرای پروژه ۲۶۰ کیلومتر فیبرنوری که سال ۱۳۹۸ آغاز شد، تا اردیبهشت سال آینده به اتمام می‌رسد.

ادریسی گفت: سال آینده به فعالان حوزه آی سی تی نیز از محل بند الف ۴۱۱ میلیارد ریال و بند ب تبصره ۱۸، ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت https://tavanafarin.ito.gov.ir برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

به گفته او تکمیل ساختمان آی سی تی کردستان با ۸۵ درصد پیشرفت و خرید زمین برای اجرای سه پایانه فیبرنوری از دیگر برنامه‌های اداره کل ارتباطات استان در سال آینده است که با توجه به اینکه پوشش جاده‌ای استان در زمینه تلفن همراه نامناسب است، قرار شده اکیپی از وزارتخانه برای پایش پوشش جاده‌ای اقدام کنند و پس از جمع بندی، سال آینده، تامین اعتبار لازم و زیر پوشش قرار دادن جاده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.