معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه:

۸۸۷ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تخصیص یافته است

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه از تخصیص ۸۸۷ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی مناطق زلزله‌زده استان خبر داد.

کامبیز عاطفی گفت: از هزار و ۵۰۲ میلیارد تومانی که طی مراحل مختلف برای ساخت و تعمیر پروژه‌های عمرانی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه مصوب شده؛ تاکنون ۸۸۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گفته آقای عاطفی، فقط بازسازی پروژه‌های دولتی در مناطق زلزله زده باقی مانده است، در همان روز‌های اول زلزله با حضور معاون اول ریاست جمهوری وقت، برای ساخت دوباره و بازسازی پروژه‌های عمرانی آسیب دیده مناطق زلزله زده؛ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان مصوب شد.

 در مرحله نخست ۵۳۵ میلیارد تومان از محل این اعتبارات برای سال ۹۷ ابلاغ شد که در نهایت ۲۷۵ میلیارد تومان تخصیص یافت.

 در سال ۹۷ همچنین از محل منابع دیگر ۱۹۸ میلیارد تومان برای بازسازی پروژه‌های عمرانی به استان ابلاغ شد، اما در نهایت ۱۲۷ میلیارد تومان تخصیص یافت و در مجموع از ۷۳۳ میلیارد تومان ابلاغی این سال برای پروژه‌های عمرانی ۴۰۲ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت.

در مرحله دوم اعتبارات عمرانی مناطق زلزله زده کرمانشاه از محل مذکور (هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان)؛ ۲۵۰ میلیارد تومان برای سال ۹۸ ابلاغ شد، که در نهایت ۱۷۵ میلیارد تومان آن اختصاص یافت.

 در مرحله سوم اعتبارات عمرانی مناطق زلزله زده در سال ۹۹، ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مصوب شده و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبار انسداد مرز‌ها ابلاغ شد، که ۱۰۰ درصد آن به استان تخصیص پیدا کرد.

 در سال ۱۴۰۰ و در مرحله چهارم این اعتبارات ۲۳۷ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی ابلاغ شد، باوجود همه پیگیری‌های استانداری پیشین و فعلی تا الان که در پایان سال هستیم ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

 در مجموع بیش از هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی حوزه‌های مختلف در مناطق زلزله زده آسیب دیده شناسایی شد که امروز بسیاری از این پروژه‌ها بازسازی، تعمیر و نوسازی شده است.

آقای عاطفی در پایان خواستار پیگیری ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجموعه استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای دریافت این اعتبارات شد.

برچسب ها: بودجه ، عمرانی ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.