امام جمعه ایلام:

فراگیر شدن سنت وقف در ایلام نیازمند فرهنگ سازی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:سرمایه گذاری در وقف امری ماندگار است که حتی پس از مرگ انسان واقف نیز برای وی تا قرن‌ها و تا زمانی که آن موقوفه پابرجا است باقیات الصالحات در نظر گرفته می‌شود.

به گفته حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در دومین همایش تجلیل از خیرین و یاوران حوزه سلامت، کسانی که دست سخاوتمند دارند و از داشته‌های خود به دیگران می‌بخشند در همین دنیا خداوند برای آن‌ها جبران می‌کند و در جهان آخرت نیز بسیار بیشتر به آن‌ها پاداش خواهد داد.

او با اشاره به فراز‌هایی از صلوات شعبانیه گفت: امام سجاد (ع) در بخش‌هایی از این دعا می‌فرماید «خداوندا به من همیاری کسانی که روزی را بر آن‌ها تنگ گرفته‌ای روزی کن» و این کار خیرین است که نسبت به برخی افراد جامعه که خدا بر آن‌ها روزی را تنگ گرفته، توفیق کمک می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اگر ما خود را عبد خدا بدانیم، پول، سرمایه و آبروی ما متعلق به خدا است و خدا مالک حقیقی همه چیز ما است و مالکیت ما بر اموالمان تا زمانی است که زنده هستیم و با مرگ ما این مالکیت به افراد دیگر داده می‌شود؛ پس چه خوب است که قبل از اینکه دستمان از دنیا کوتاه شود، برای خود و آینده خود در راه خدا توشه‌ای فراهم کنیم.

او گفت: متاسفانه فرهنگ وقف در استان ایلام آنگونه که باید و شاید به دلایلی فراگیر نشده است و می‌توان گفت که یکی از عوامل خلوت بودن مساجد ما موقوفه‌هایی است که باید در اختیار مساجد استان باشد و نیست.

او وقف را چشمه‌ای همیشه جاری دانست و گفت: سرمایه گذاری در وقف امری ماندگار است که حتی پس از مرگ انسان واقف نیز برای وی تا قرن‌ها و تا زمانی که آن موقوفه پابرجاست باقیات الصالحات در نظر گرفته می‌شود.

امام جمعه ایلام گفت: مردم ما در کمک‌های مومنانه خوب پای کار آمدند و هنوز هم با آن نگاه سخاوتمندانه خویش و با وجود مشکلات خودشان در زندگی به نیازمندان کمک می‌کنند، اما آنچه که در این میان مهم و شایان توجه است فرهنگ سازی در خصوص فراگیر شدن سنت حسنه وقف در استان است که می‌تواند آثار ماندگار زیادی داشته باشد لذا از صاحبان قلم و اصحاب رسانه می‌خواهم که در این حوزه ورود جدی تری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.