بلومبرگ: صنایع اروپا در آستانه تعطیلی است

بلومبرگ گزارش داد جهش قیمت نفت وگاز در اروپا صنایع فولادسازی، کارخانه‌های کود و کارخانه‌های کاغذسازی را با مشکل مواجه کرده است.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد صنعت اروپا اولین نشانه‌های تعطیلی خود را نشان داده است؛ چرا که حمله روسیه به اوکراین هزینه‌های انرژی برای فولادسازی، کارخانه‌های کود و کارخانه‌های کاغذسازی را به حالت ناپایداری درآورده است.

به گزارش بلومبرگ، جنگ در اوکراین همراه با تحریم‌ها و تهدید‌های متقابل روسیه، بازار‌ کالا‌ها را متحول کرده و یکی از بزرگترین شوک‌های عرضه نفت از زمان جنگ جهانی دوم را به وجود آورده است. این امر باعث کاهش تقاضای کارخانه‌های ذوب و دیگر نیروگاه‌های انرژی‌بر در سراسر منطقه می شود؛ کارخانه‌هایی که قبل از عملیات نظامی روسیه نیز با مشکل مواجه بودند.

مایکل هادسون، اقتصاددان، مدت‌ها پیش استدلال کرده بود که جنگ آمریکا علیه روسیه در واقع جنگ آمریکا علیه اروپا است تا اتحادیه اروپا را تابع سرمایه آمریکا نگه دارد.

در ادامه این گزارش امده است: این دقیقاً همان چیزی است که اکنون در حال رخ دادن است. با افزایش قیمت انرژی به دلیل تحریم‌ها، صنعت اروپا در حال تعطیل شدن است. پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین و اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، قیمت نفش با جهشی کم نظیر به ۱۳۰ دلار در هر بشکه و گاز به ۱۶۰۰ دلار در هر متر مکعب رسیده است.

گفتنی است پیشتر نیز موسسه تحقیقاتی ریستاد انرژی اعلام کرده بود تحریم‌های نفتی روسیه حفره‌ای ۴.۳ میلیون بشکه‌ای در بازار نفت ایجاد کرده و قیمت نفت را افزایش خواهد داد. مشاوران صنعتی شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی (Rystad Energy) اعلام کرده بودند اگر کشور‌های غربی به تحریم صادرات نفت روسیه ادامه دهند، قیمت نفت خام برنت ممکن است در تابستان امسال به ۲۴۰ دلار در هر بشکه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
حالا غربگراها چشمان خود را باز کرده ببینند که آمریکای جهان خوار چه
نقشه ای کشیده حتی به شرکای غربی خود هم رحم نمی کند چون خودش
نفت وگاز دارد وتحریم کردن روسیه به آمریکا آسیب نمی رساند بلکه
این کشورهای اروپا هستند که در این وسط زیان می بینند و باید کارخانه
های تولیدی خود را تعطیل کرده واز آمریکا احتیاجات مردم وارد کنند وابسته به آمریکا باشند حالا باز هم غربگراها آمریکا را بزک وتطهیر
بکنند .
کشورهای اروپا باید هرچه زود تر پا از این جنک پس بکشند واز روسیه
معذرت خواهی بکنند تا اینکه به ورشکستگی کشیده نشده اند .
پس چه شد که غربگداها می گفتند با این تحریم‌ها روسیه با خاک
یکسان می‌شود در اینجاست که باید به سیاست پوتین پی ببرند ببینند
که پوتین چه نقشه ای در سر دارد پوتین اون آدمی نیست که بیدار
به آب بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
چی شد پس؟ قرار بود روسیه با این تحریمها نابود بشه. تازه میدونید روسیه هنوز شیر گاز رو روی اروپا نبسته؟
Iran (Islamic Republic of)
علی110
۰۰:۵۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
به نظر میرسه باز هم مثل جنگ جهانی دوم امریکا کمترین آسیب رو از این جنگ میبینه...تا ببینیم خدا چی میخاد...
Germany
ف
۰۰:۲۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
دم روسیه گرم...غرب را باید ادب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
همون روز اول که غربگداها می‌گفتند روسیه کارش با این تحریمها تمومه گفتم اونی که کارش تمومه اول اروپا و بعد آمریکاست و بعد از اون روسیه هم ضرر می‌کنه ولی هیچوقت با توجه به اینکه کشوری پهناورتر از ایران و از نظر تولید گندم جزو برترینهاست به وضع بد اقتصادی ما دچار نمیشه. اروپا حتی نتونسته تصمیم به تحریم نفت و گاز روسیه بگیره و قیمت گاز رکورد زده و صنایعش دارند تعطیل میشند و بزودی بخش کشاورزی رو هم تحت تاثیر قرار میده فکر کردید اگه تحریمهای بانکی علیه روسیه عملی بشند روسها میشینند نگاه می‌کنند؟ شیر گاز و نفت رو رو اروپا میبندند از صدور غلات به غرب جلوگیری می‌کنند و مردم اروپا و آمریکا که همین الان هم کلی از کرونا ضرر دیدند و هر روز تظاهرات راه انداختند اینبار سر به شورش میزارند و یکی یکی حکومتهای غربی رو زمین میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اروپا نباید به تحریم روسیه ادامه دهد چراکه پایه های حکومت آمریکا با تضعیف آسیا و اروپا محکم خواهد شد ولی افسوس که اروپا از روی ترس یا وادادگی حکومتی بعضی کشورها در حال کمک به هدف آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
چطوری ی ی ی ی.. اروپا..؟؟؟ !

خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
چطوری ی ی ی ی.. اروپا...؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟

خخخخخخخ..
آخرین اخبار