رئیس کل گمرک ایران عنوان کرد

بهره برداری از چهار دستگاه ایکس ری خودرویی

رئیس کل گمرک ایران گفت: تعداد چهار دستگاه اشعه ایکس خودرویی در گمرکات کشور به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

علیرضا مقدسی گفت : این تجهیزات در گمرکات دوغارون خراسان رضوی، نوردوز آذربایجان شرقی، بیله سوار اردبیل و بازرگان آذربایجان غربی بهره برداری شدند که ساخت داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور هستند.

در حاشیه سفر سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، به معبر رسمی دوغارون، دستگاه  ایکس ری برای بازرسی خودرو‌های سواری در گمرک مرزی دوغارون با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گفته مقدسی، استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات نظارتی در معابر بین المللی و تجاری برای تسهیل تجارت و تولید باعث افزایش ضریب دقت در صیانت از کالا‌ها و محمولات ترانزیتی می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران گفت: رسالتی که گمرک طبق معاهدات و دستورالعمل‌های سازمان‌های بین المللی دارد، ساده سازی و روان سازی در مبادلات تجاری است که با بهره گیری از تجهیزات فنی می‌تواند به اهداف خود برسد.

او گفت: امسال از گمرک دوغارون حدود یک میلیارد دلار کالا صادر و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کالا ترانزیت شده است که ۴۰ درصد رشد در صادرات مشاده می‌شود.

گمرک مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در فاصله ۲۵۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد که امروز شاهد حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار