ساکی: ادعا‌های روسیه درباره تسلیحات بیولوژیکی آمریکا دروغ است

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد اظهارات روسیه درباره آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیکی و سلاح‌های شیمیایی آمریکا در اوکراین دروغ است.

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید در رشته توییتی در صفحه خود در توییتر مدعی شد: «ادعا‌های روسیه درباره وجود آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیکی آمریکا و توسعه سلاح‌های شیمیایی در اوکراین دروغ است. مقامات چینی این تئوری‌های توطئه را تکرار می‌کنند و غیرمنطقی است.»

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه پس از افشای دست داشتن آمریکا در ساخت سلاح بیولوژیکی در اوکراین از واشنگتن توضیح خواست.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه اظهاراتش بدون ارائه سند و مدرک مدعی شد: «ادعا‌های روسیه گمراه کننده است که در طول سال‌ها بار‌ها از روس‌ها در اوکراین و سایر کشور‌ها دیده‌ایم. روسیه سابقه طولانی و مستندی در استفاده از سلاح‌های شیمیایی از جمله تلاش برای ترور دشمنان سیاسی پوتین دارد.»

جین ساکی مدعی شد: «این روسیه است که به حمایت از سوریه که بار‌ها از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است، ادامه می‌دهد. ادعا‌های روسیه ترفندی آشکار از سوی این کشور برای توجیه حمله عمدی و غیرموجه خود به اوکراین است.»

در حالی که سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته با اشاره به اسنادی، همکاری میان اوکراین و آمریکا برای ساخت سلاح‌های بیولوژیکی را تأیید کرد، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: «همه ما باید مراقب احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین باشیم.»

سخنگوی پنتاگون: ما در اوکراین سلاح‌های بیولوژیکی تولید نمی‌کنیم

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز مدعی شد: «ما در اوکراین سلاح‌های بیولوژیکی تولید نمی‌کنیم و این فقط تبلیغات مسخره و پوچ روسیه است.»

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا در تماس با همتای لهستانی خود گفت: «نمی‌خواهیم جنگنده‌های میگ را در اختیار اوکراین قرار دهیم. ما معتقدیم که بهترین راه برای حمایت از دفاع اوکراین، تهیه تسلیحات ضد تانک و ضد هوایی است.»

جان کربی مدعی شد: «توانایی‌های هوایی روسیه به دلیل پدافند هوایی اوکراین کاهش یافته است. ما متوجه شدیم که چین از جنگ روسیه حمایت ضمنی کرده است.»

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «حرکت کاروان روسیه در شمال کی‌یف، پایتخت اوکراین متوقف شده و مورد حملات مؤثر نیرو‌های اوکراینی قرار گرفته است.»

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا به بهانه مبارزه با تهدیدات بیولوژیکی در آینده، اقدام به استخدام و به کارگیری کارشناسان و متخصصان تسلیحات بیولوژیکی شوروی سابق کرده است. پنتاگون بیش از ۲ میلیارد دلار بودجه در سال را به فعالیت‌هایی از این دست اختصاص می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سند یکی از قراردادهای پنتاگون با دولت اوکراین به مبلغ ۱۵ میلیون دلار برای تحقیق در مورد سلاحهای بیولوژیکی هنوز روی سایت وزارت خارجه آمریکا در دسترس عمومه. البته جزییات رو مخفی کردند. بالاخره معلوم نیست سخنگوی کاخ سفید راست میگه یا وزارت خارجه آمریکا؟ وزارت خارجه آمریکا به خصوص امور اوکراین رو ویکتوریا نولاند کنترل می‌کنه که در پاسخ به مارکو روبیو در مورد مالکیت اوکراین بر سلاحهای بیولوژکی و شیمیایی تایید کرد آزمایشگاههای بیولوژیکی دارند ولی در ادامه در پاسخ به اینکه روسیه گفته آمریکا و اوکراین به دنبال آزاد کردن عوامل بیماری زا هستند ادعا کرد روسها همیشه کاری که خودشون می‌خواند انجام بدند رو به ما نسبت میدند. میگند کافر همه را به کیش خود پندارد. دولت آمریکا روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ سه برج تجارت جهانی رو منفجر کرد و انداخت گردن چندتا سعودی و مصری و به این بهانه به افغانستان و عراق لشکرکشی کرد حالا ادعا می‌کنه روسها مثل خودشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
محض اطلاع اونایی که فکر می‌کنند آمریکا بیگناهه. دانشمندان توالی ژنی که مدرنا قبلا حق اختراعشو ثبت کرده در ویروس سارس کویید ۲ پیدا کردند. مدرنا همون شرکتیه که واکسن کرونا تولید می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اگه دروغه پس توالی ژنی مدرنا تو کرونا چه غلطی می‌کنه؟ چرا ان.آی.اچ روی دادن قابلیت سرایت ویروسها به انسان کار میکرده؟ چرا آمریکا قبل از شیوع کرونا مانور مقابله با گسترش بیماری فراگیر ویروسی برگزار کرده؟ حرفهای فائوچی در سال ۲۰۱۹ در مورد تحمیل واکسن به همه دنیا با یه پندمی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ق5
۱۱:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقا بشدت صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
کشورهای ناتو عامل وضعیت امروز اوکراین هستند. شک نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
کی میگه دوغ من ترش هست؟
از امریکای شیطان صفت همه کار برمیاد
تجربه ملتها و سابقه جنایت های امریکا گواه همه چیزه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
وای به حال آمریکا اگه ثابت بشه راسته
آخرین اخبار