امسال ۳۱۱ واحد تولیدی و کارگاه راکد و نیمه‌راکد در استان احیا شده است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امسال ۳۱۱ واحد تولیدی و کارگاه راکد و نیمه‌راکد در استان احیا شده است و با برگشت آن واحد‌ها به چرخه تولید ۵۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

آقای عابدین خرّم گفت :تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها، اشتغال‌زایی و افزایش سهم استان از تولید ناخالص ملی، افزایش بهره‌وری، ارتقای فرهنگ عمومی و توسعه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی با رویکرد افزایش صادرات، مهم‌ترین سیاست‌ها و راهبرد‌های مدیریت استان در دولت سیزدهم است.

افزایش ۴۳ درصدی صادرات و کاهش ۲۷ درصدی واردات در سال جاری در استان نسبت به سال گذشته است.

امسال ۴۰۰ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۶ هزار نفر در استان به بهره‌برداری رسیده است.

در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین و توزیع کالا‌ها مشاهده نمی‌شود و در اثر تقویت و استمرار اقدامات نظارتی در بازار، شاهد تثبیت قیمت در کالا‌های اساسی هستیم.

در حال حاضر ۵ سد با پیشرفت صددرصد در استان داریم و پیگیر عملیاتی شدن شبکه‌های پایاب آن‌ها و مکانیزه کردن کشاورزی هستیم که در این صورت آب مورد نیاز ۳۱ و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های قابل‌کشت استان و همچنین آب شرب برخی از شهر‌ها و روستا‌ها و آب مورد نیاز بخش صنعت تأمین می‌شود.

 ۴ سد دیگر در استان با پیشرفت بالای ۸۰ درصد در حال اجرا است و اعتبارات همه این ۹ سد در قالب تأمین منابع خاص تعریف شده و به هر میزان که عملیات اجرایی آن‌ها پیشرفت کند، اعتبار آن پرداخت خواهد شد.

با بهره‌برداری از این سد‌ها طی دو سال آینده، بیش از ۵۰ هزار نفر در حوزه کشاورزی اشتغال ایجاد شده و تنش‌های آبی استان مرتفع خواهد شد.

 سیاست‌های دولت در حوزه تأمین مسکن، از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های ملی مسکن در شهر‌ها و شهرک‌های مختلف استان اجرایی می شود.

قریباً در تمام شهر‌های استان، زمین مورد نیاز این طرح تأمین شده و ۱۲ هزار واحد مسکن با بیش از ۲۵ درصد پیشرفت در حال اجراست.

ان شاءالله در سال ۱۴۰۱ استان را به کارگاه بزرگ مسکن‌سازی تبدیل می‌کنیم که علاوه بر تأمین مسکن مورد نیاز مردم، تحولی در حوزه اشتغال ایجاد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار