سناتور‌های آمریکا به دنبال مسدود کردن ذخایر طلای روسیه هستند

اعضای مجلس سنای آمریکا لایحه قانونی را با هدف مسدود کردن ذخایر طلای روسیه ارائه کردند.

یک گروه دو حزبی از سناتور‌های آمریکا لایحه قانونی را برای مسدود کردن ذخایر طلای روسیه به مجلس سنای این کشور ارائه دادند.

به گزارش راشاتودی، سناتور آنگوس کینگ، در بیانیه‌ای با اعلام این لایحه گفت: «تحریم‌های جهان علیه روسیه اقتصاد این کشور را نابود می‌کند و تا زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تهاجم خود به اوکراین ادامه می‌دهد، ما باید به فشار علیه این کشور ادامه دهیم.»

او در ادامه به مسدود کردن ذخایر طلای روسیه اشاره کرد و گفت: طلا یکی از معدود دارایی‌های باقی مانده است که پوتین می‌تواند از آن برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد کشورش استفاده کند و با اعمال تحریم‌ها بر ذخایر طلای این کشور، می‌توانیم روسیه را بیشتر در اقتصاد جهانی منزوی کنیم.

سناتور‌های آمریکایی مدعی هستند که روسیه ۱۳۰ میلیارد دلار ذخایر طلا در این کشور دارد و می‌تواند برای دور زدن تحریم ها از این ذخایر استفاده کند. سناتور‌ها بر این عقیده‌اند که به دلیل این شکاف، روسیه اکنون طلا می‌خرد تا کاهش ارزش روبل را جبران کند و سپس آن طلا را در بازار‌های بین‌المللی به ارزی با ارزش بالاتر می‌فروشد.

این سناتور‌ها می‌گویند هدف آن‌ها جلوگیری از خرید طلای روسیه و در نتیجه ناکام گذاشتن روسیه برای کاهش تاثیر تحریم‌های این کشور است.

در دو هفته اخیر، یعنی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ۲۷۷۸ تحریم جدید علیه روسیه اعمال شده است و اکنون به کشوری با بیشترین آمار تحریم‌ها در جهان تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
یعنی با این تحریمها کمر روسیه شکست. از تحریم مسابقات فوتبال، استارباکس، مک دونالد، گوچی و قرار ندادن تیم‌های روسیه در بازیهای کامپیوتری سال آینده بگیر تا تحریم و خدمات ندادن سایتهای پورن در روسیه واقعا شالوده اقتصادی اجتماعی روسیه رو از هم پاشوند. موندم این غربیهای دلقک چی پیش خودشون فکر می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سناتورهای آمریکایی دست و پای بیخود میزنند. طلا خریدار داره و نمیشه مثل دلار ردشو گرفت و تحریم کرد همونطور که نفت رو نمی‌تونند تحریم کنند چون بالاخره هستند کشورهایی که با مبادله مستقیم، ارز دیجیتال یا راه دیگه‌ای بخرند. آمریکا با تحریم حداکثری ایران رو که مساحتی بسیار کوچکتر از روسیه داره و از نظر کشاورزی وارد کننده هست نه صادر کننده نتونست از پا در بیاره و با وجود اینکه تحریمها رفع لغو نشده از زمان قبل از خروج ترامپ از برجام داریم نفت بیشتری میفروشیم. روسیه و چین الان چند ساله دارند طلا ذخیره می‌کنند. این ۱۳۰ میلیارد دلار هم احتمالا درصد کمی از طلای روسیه هست.
آخرین اخبار