دژکام:

ساماندهی بازار نیازمند استقامت است

امام جمعه شیراز ساماندهی بازار را نیازمند استقامت دانست و گفت: در معاملات تجاری گذشته میزان سود از عرضه کالا یک به ده یا همان ده درصد بوده، اما در حال حاضر این میزان را ۶۰ درصد یا حتی ۱۶۰ درصد هم مشاهده می‌کنیم که مصرف‌کنندگان باید جنس را گران بخرند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با تاکید بر اجرایی شدن طرح درج قیمت تولیدکننده و شفافیت در زمینه ارائه کالا و خدمات مورد نیاز متقاضیان، گفت: اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار مهم است که نیازمند ایجاد یک تشکیلات و یک بسته تبلیغاتی براز فراگیری آن در بین تمام آحاد جامعه است.

او یکی از ابزار‌های لازم در اعمال حکمرانی اقتصادی جامعه اسلامی را اطلاع‌رسانی مناسب و فراگیر دانست و گفت: لازم است در این راستا برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسبی با رسانه‌های مختلف ملی و استانی انجام بشود تا بتوان مردم را از قانون مناسبی که وضع شده است، آگاه کرد.

آیت‌الله دژکام در رابطه با موضوعات فقهی و حقوقی در معاملات تجاری، گفت: اساس معاملات مشخص شدن قیمت تولید و فروش است که باید اسباب لازم در حکمرانی اقتصادی متناسب با فرهنگ‌سازی آن نیز انجام شود که در این راستا باید ابزار‌های لازم نیز بکارگیری شود تا فضای فکری و اجرایی این موضوع فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه فضای فرهنگی در این موضوع باید مناسب باشد، گفت: همکاری مشترکی بین این مجموعه با سازمان صمت فارس در راستای ایجاد تعامل تولیدکنندگان و فرهنگسازان برقرار شده است.

او با گلایه از برخی جوسازی‌ها به امید تغییر مدیران یا معطل نگه‌داشتن مسئولان اجرایی کشور در ارائه طرح‌ها و اجرایی کردن برنامه‌ها، گفت: متاسفانه این روند خوبی نیست، اما توصیه می‌کنیم اساس فعالیت‌های دستگاه‌ها بر اساس برنامه‌ها و روند مشخص باشد تا با تغییر دولت‌ها و مدیران نیز کار متوقف نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار