راه اندازی کارگروه تخصصی آموزش وپرورش برای برنامه سازی در حوزه اجرایی شدن سند تحول بنیادین

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش چهار رکن برای تربیت مشخص شده که یکی از ارکان اصلی آن رسانه بوده که صدا وسیما از جمله شاخص ترین رسانه ها است.

محمد خلیل عسکری در نشست مشترک مدیران کل ومعاونان آموزش وپرورش وصداوسیمای مرکز فارس گفت: ضریب نفوذ رسانه ملی وصدا وسیما در درون خانواده ها بسیار بالا است و این ظرفیت در کنار سیستم رسمی تعلیم وتربیت می تواند در اجرایی شدن اهداف سند تحول بنیادن آموزش وپرورش بسیار موثر باشد.

او گفت:  پس از ده سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش وپرورش هنوز به جرات می توان گفت آحاد جامعه و حتی بخشی از فرهنگیان نیز آشنایی کامل با اهداف و محتوای این سند ندارند.

عسکری گفت: از ابتدای مدیریت خود عزم جدی برای شناساندن واجرایی کردن این سند را دارد و تا کنون پنج جلسه آموزشی برای  روسا ومعاونان ادارات آموزش وپرورش سراسراستان برگزار شد که این جلسات همچنان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: شورای سیاستگزاری اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان با حضور جمعی از نخبگان و پیشکسوتان تعلیم و تربیت  تشکیل شد.

او گفت: براساس سند تحول بنیادین محور اساسی تمرکز فعالیت ها در مدرسه است و حتی از ان درسند تحول  به مدرسه صالح نام برده شده که دارای ارکان مختلفی از جمله معلم، دانش اموز و محتوای آموزشی است.

عسکری گفت: صداو سیما با زبان هنر می تواند محتوای سند را هنرمندانه تبیین و برای همه افراد جامعه خصوصا گروه هدف تعلیم و تربیت مناسب سازی کند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: به آسیب های ناشی در دوران کرونا در تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: نقش صداوسیما در حوزه فعال سازی مدارس و کاهش آسیب های اجتماعی در دوران کرونا و پساکرونا بسیار موثر است.

او گفت: صداوسیما می تواند در این حوزه با تولید برنامه های مختلف نقشی ارزشمند ایفا کند.

سید تقی سهرابی مدیرکل صداو سیمای مرکز فارس نیز در این جلسه گفت: کلید واژه ایران قوی درواقع چکیده اساسی بیانیه گام دوم انقلاب است و برای قوی شدن نیازمند دانایی هستیم چراکه دانایی قدرت می آورد و جامعه را قوی میکند.

او گفت: برای دانایی، تربیت و پرورش درجامعه نقش آموزش و پرورش بسیار اساسی و مهم است.

سهرابی گفت: اطلاع رسانی، تفریح و سرگرمی و آموزش سه کارکرد مهم رسانه دردنیا است.

 تفاوت صداوسیما در ایران با دنیا بر روی تاکید بر مساله آموزش است چراکه به فرموده حضرت امام(ره) ، صداوسیما دانشگاه عمومی است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: کارکرد آموزش دررسانه ملی بر روی دو کارکرد دیگر نیز اثرگذار ومهم است و این مساله مورد توجه مدیران صداوسیما است.

سهرابی گفت: صداو سیما وظیفه خود می داند که اهداف سند تحول بنیادین که دغدغه رهبری و دلسوزان نظام است را به روش های مختلف در برنامه های خود بگنجاند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: امروز مهمترین دغدغه مسئولان نظام مساله فرهنگ است زیرا اگر فرهنگ درست شود اقتصاد  و سیاست حل می شود.

سهرابی گفت: اگر کشوری پیشرفته ترین تکنولوژی ها را داشته باشد ولی فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشد بلای جان بشر می شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس به جایگاه وشان معلم درجامعه نیز اشاره کرد وافزود: همه افراد جامعه برای معلم جایگاه ویژه ای قایل هستند و وظیفه رسانه ملی حفاظت وصیانت ازاین شان است.

سهرابی گفت: امروزه دشمن درکنار همه ابزارهای خود از ابزار فرهنگ استفاده می کند وما هم طبیعتا باید با همین ابزار به دفاع ومقابله با او بپردازیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: تربیت افراد خبره که بتوانند با این ابزار به مقابله با دشمن بپردازند برعهده سیستم تعلیم وتربیت و آموزش وپرورش است.

سهرابی گفت: صدا وسیما برای تبیین واجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش که درراستای بیانیه گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی کشور است آمادگی کامل دارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: استان فارس همواره استان الگوی کشور بوده و اگردر مساله سند تحول نیز این هم افزایی بین آموزش و پرورش و صداوسیما انجام شود نقش الگویی برای کشور خواهد داشت.

او گفت: وظیفه اصلی صدا وسیما انتشار است و لذا نیازمند همکاری آموزش وپرورش ، دانشگاهها وحوزه های علمیه برای تولید محتوای مناسب است

در این جلسه بذرافکن وپورجعفر معاونین آموزش وپرورش فارس و آقایان کرمی، خورشید سوار، باغبان منش و جمالی معاونان صداوسیمای مرکز فارس  نقطه نظرات وپیشنهادات خود را ارائه دادند.

 درپایان این جلسه مصوب شد تا کارگروهی تخصصی متشکل از جمعی از نخبگان آموزش و پرورش وصداوسیمای مرکز فارس برای برنامه سازی در حوزه اجرایی شدن سند تحول بنیادین راه اندازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.