ثبت ۲۰۰ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به پوشش هزینه‌های ناباروری و نازایی توسط بیمه سلامت گفت: تاکنون ۲۰۰ زوج آذربایجان شرقی به عنوان نابارور و نازا در سامانه ثبت شده‌اند.

آقای مجیدی در نشست شورای اطلاع رسانی گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص تغییر رویکرد حاکمیت مبنی بر جوان سازی و رشد جمعیت، بیمه سلامت هم راستا با این دستور، پوشش هزینه‌های خدمات ناباروری و نازایی را در دستور کار قرار داد.

خدمات نازایی از آبان امسال ابلاغ شده است.

تمام خدمات نازایی در تعهد سازمان بوده و هر زوج سالانه سه بار می‌تواند خدمات دریافت کند.

۹۰ درصد هزینه‌های این خدمت در مراکز دولتی و غیردولتی در تعهد بیمه سلامت است.

هم اکنون بیمارستان‌های الزهرا، ولیعصر، شمس و نیز جهاد دانشگاهی و سه مرکز خصوصی در تبریز خدمات درمان ناباروری و نازایی را ارائه می‌دهند.

 تمام بیمه شدگان مشمول دریافت این نوع خدمت هستند.

تاکنون ۲۰۰ زوج نابارور در استان آذربایجان شرقی نشان دار شده اند و افرادی که از ابتدای سال این خدمات را با تعرفه آزاد دریافت کرده اند می‌توانند با ارائه مدارک به این سازمان هزینه‌های پرداختی را از بیمه دریافت کنند.

 افرادی که حتی بیمه شد تامین اجتماعی هستند می‌توانند با ارائه مدارک به این سازمان هزینه‌های پرداختی را دریافت کنند.

 براساس تفاهم نامه امضا شده بین وزارت کشور و بیمه سلامت، افرادی که فاقد هرنوع بیمه درمانی هستند، بدون پرداخت حق بیمه و به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

در این راستا طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را در استان راه اندازی کرده ایم و هم اکنون ۴۲۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه همگانی هستند که تا فروردین سال آینده به ۵۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابند.

تاکنون ۲۰۰ پزشک در سطح استان در طرح پزشک خانواده اعلام آمادگی کرده اند.

هم اکنون ۱۸۰ هزار نفر از این جمعیت به پزشک خانواده معرفی شده اند.

هم اکنون صد درصد نسخه نویسی در استان به صورت الکترونیک است و روزانه حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نسخه به صورت الکترونیکی به سازمان ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار