بازی مرگ و زندگی مدعیان والیبال برای رسیدن به فینال

دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال مردان امروز با جدال تیم‌های مدعی و برنده در دور رفت آغاز خواهد شد.

در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال مردان ایران موسوم به جام «سردار دل‌ها» که این رقابت ها از جمعه سیزدهم اسفند آغاز شده تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، مقاومت شهداب یزد، پیکان تهران و فولاد سیرجان ایرانیان در سالن فدراسیون به مصاف هم می‌روند. تیم والیبال پیکان تهران در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی فولاد مبارکه سپاهان را از پیش رو برداشت تا یک قدم به فینال نزدیک شود. شاگردان پیمان اکبری با نتیجه ۳ بر صفر شاگردان رحمان محمدی راد را شکست دادند. سپاهانی‌ها که در مرحله یک چهارم نهایی توانستند با دو پیروزی ۳ بر صفر برابر پاس گرگان به مرحله نیمه نهایی رسیدند. در دور رفت تیم مقاومت شهداب یزد هم ۳ بر صفر فولاد سیرجان مدافع عنوان قهرمانی را از پیش برداشت تا یک پله به فینال نزدیک شود.

مقاومت شهداب یزد – فولاد سیرجان ایرانیان

در اولین دیدار تیم مقاومت شهداب یزد از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه میزبان فولاد سیرجان خواهد بود. سیرجانی‌ها مرحله گروهی را با کسب ۱۳ پیروزی و ۱۳ شکست و با ۳۸ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه هفتم لیگ به کار خود پایان دادند و پس از شکست دادن لبنیات هرازآمل در ۲ بازی متوالی راهی نیمه نهایی شدند تا حریف مقاومت شهداب یزد شوند. شاگردان سعید رضایی که مدافع عنوان قهرمانی هستند در اولین دیدار خود در مرحله نیمه نهایی یک قدم از حضور در فینال دور شدند. آن‌ها با پیروزی در این دیدار می‌توانند به صعود امیدوار شوند و در دیدار سوم تکلیف خود را مشخص کنند.

لیگ برتر والیبال

مقاومت شهداب یزد هم در دیدار اول نیمه نهایی فولاد سیرجان را شکست داد تا در صورت پیروزی در این بازی راهی فینال شوند. شهدابی‌ها مرحله گروهی را با کسب ۱۸ پیروزی و ۸ شکست و ۵۰ امتیاز به پایان بردند و با شکست مس رفسنجان به نیمه نهایی رسیدند. شاگردان طلوع کیان با نتیجه ۳ بر صفر در دیدار اول نیمه نهایی برابر مدافع عنوان قهرمانی به برتری رسیدند.

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – پیکان تهران

سپاهانی‌ها در دور برگشت رقابت‌های نیمه نهایی لیگ والیبال امروز در سالن فدارسیون والیبال میزبان خودروسازان تهرانی خواهد بود. شاگردان رحمان محمدی راد در دیدار اول با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب شاگردان پیکان اکبری شدند تا زنگ خطر برای آن‌ها به صدا در بیاید. نماینده اصفهان برای بقا و جدال برای صعود به فینال امروز محکوم به پیروزی است. سپاهانی‌ها در صورت شکست در این دیدار از صعود به فینال باز می‌مانند و راهی مرحله رده بندی می‌شوند. تیم والیبال سپاهان در پایان مرحله گروهی با کسب ۲۰ پیروزی و ۶ شکست و با ۵۹ امتیاز به عنوان صدر نشین به مرحله پلی آف صعود کرد.

تیم والیبال پیکان تهران هم که در دیدار اول برابر سپاهانی‌ها به برتری رسیده است شرایط خوبی دارد و می‌تواند با پیروزی در این دیدار راهی فینال شود. شاگردان پیکان اکبری در دیدار اول ۳ بر صفر پیروز میدان شدند. پیکانی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف شهرداری ارومیه رفتند و با نتایج مشابه ۳ بر صفر در ۲ بازی به برتری رسید تا راهی نیمه نهایی شود. خودرو سازان در مرحله گروهی را با کسب ۱۶ پیروزی و ۱۰ شکست و با ۴۸ امتیاز و در رده چهارم قرار گرفت.

تیم والیبال فولاد سیرجان

برنامه مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

جمعه ۱۳ اسفندماه (دور رفت)

  • پیکان تهران ۳ – فولاد مبارکه سپاهان اصفهان صفر
  • فولاد سیرجان ایرانیان صفر – مقاومت شهداب یزد ۳

یکشنبه ۱۵ اسفندماه (دور برگشت)

  • مقاومت شهداب یزد – فولاد سیرجان ایرانیان؛ ساعت ۱۵:۳۰
  • فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – پیکان تهران؛ ساعت ۱۸:۳۰

در صورت نیاز به بازی سوم مرحله نیمه‌نهایی، سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه بازی سوم طبق دور رفت برگزار می‌گردد.

بر اساس برنامه سازمان لیگ، بازی رفت فینال روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه، بازی برگشت فینال سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه و در صورت نیاز به مسابقه سوم، پنج شنبه ۲۶ اسفندماه برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار