رویترز: رایزنی روسیه برای کسب معافیت تحریمی در وین

منابع آگاه اعلام کردند مسکو در تلاش است تا باوجود تحریم‌های آمریکا، روابط اقتصادی خود با تهران را ادامه دهد و این معافیت را در توافق هسته‌ای جدید قید کند.

همزمان با ادامه مذاکرات در وین و خبر‌های متفاوت و ضدونقیض از حصول توافق، خبر رسیده که روسیه پیشنهاد جدیدی را روی میز مذاکره قرار داده است.

به گفته یک منبع مطلع اما ناشناس از هتل کوبورگ وین، سرگئی لاوروف روز شنبه به طرف آمریکایی پیغام مهمی را منتقل کرده است. او از واشنگتن خواسته تا تضمین کتبی دهد که تحریم‌های ضدروسی تاثیر منفی بر تجارت با ایران نگذارد.

براساس درخواست وزیرخارجه روسیه، تحریم‌های جدید آمریکا به بهانه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، نباید منعی بر سر راه مراوده اقتصادی با ایران باشد.

هنوز خبری مبنی بر واکنش آمریکایی‌ها نسبت به این درخواست رسانه‌ای نشده است. رویترز مدعی شده که برخی از طرف‌های برجام از جمله هیئت ایرانی، این درخواست را غیرمنتظره خوانده‌اند.

در سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به روسیه، افزایش سطح مبادلات تجاری دوجانبه مورد تاکید دو پایتخت قرار گرفت. گفته می‌شود همکاری‌های اقتصادی بین تهران و مسکو همچنان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اکراین یکی از کشورهای ضد ایران است که در شورای امنیت، بر ضد ایران رای داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
حالا که اینحوریه رای بعدی ما ممتنع نیست
Israel
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
روسیه دستش با آمریکا تو یه کاسه است
Israel
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
روسیه برا تجارت با ما دنبال اجازه گرفتن از آمریکاست ؟؟
پس هر بلایی آمریکا سرش بیاره کمشه
آخرین اخبار