آغاز برنامه های هفته منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری از فردا+فیلم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سراسر کشور، از فردا برنامه های هفته منابع طبیعی در استان با کاشت نهال آغاز می شود.

آقای احمدی گفت: همزمان با سراسر کشور اولین روز از هفته منابع طبیعی فردا ۱۵ اسفندماه با مراسم روز درختکاری و با شعار درختکاری برای ایران سرسبز، ایران قوی در استان آغاز می‌شود.

کاشت نهال با مشارکت تشکل‌های مردمی، زیست محیطی و همیاران طبیعت از برنامه‌های روز دوم این هفته است.


بیشتر بخوانید


در روز سوم نیز رزمایش یگان حفاظت منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در یکی از مناطق جنگلی استان برگزار می‌شود.

روز چهارم که با عنوان منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه نامگذاری شده، قرار است علاوه بر کشت نهال در صداو سیمای مرکز استان از بهره برداران و همیاران طبیعت نمونه تقدیر خواهد شد.

منابع طبیعی، آبخیزداری و کاهش مخاطرات طبیعی عنوان روز پنجم است که قرار است طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان همزمان با سراسر کشور افتتاح شود.

در روز ششم با عنوان منابع طبیعی، خانواده و آموزه‌های دینی قرار است مراسماتی در آستان مقدس امامزادگان برگزار خواهد شد.

منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و فن آوری عنوان هفتمین روز از منابع طبیعی است که نشستی با صاحبنظران علمی و تحقیقاتی برگزار می‌شود.

امسال قرار است در قالب «پویش مردمی ایرانی سرسبز ایرانی قوی، هر شهید هزار نهال» و به یاد هر شهید ۱۰۰ هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری کاشته می‌شود.

این نهال‌ها به طور رایگان بین مردم توزیع می شود تا آن‌ها نیز با کاشت این نهال ها در حفظ و حراست از منابع طبیعی مشارکت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار