رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری

۹۴ درصد آتش سوزی جنگل ها انسانی است

معاون وزیر جهاد گفت: ۹۴ درصد آتش سوزی جنگل‌ها انسانی است که با فرهنگ سازی باید از آتش سوزی‌های سهوی جلوگیری شود.

مسعود منصور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۶ درصد از تعداد و مساحت حریق در جنگل‌های کشور کاهش یافته است.

آمارها نشان می دهد که ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی در کشور وجود دارند که برای نظارت بر این اراضی شش هزار نفر بحث پایش انجام می دهند.

به گفته رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، امسال یگان اطفای حریق سازمان جنگل ها دارای ۳۰ بالگرد و دو هواپیما برای اطفای حریق هوایی در کنترل عملیاتی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که این افزایش تعداد هلی کوپتر و بالگرد از علل کاهش و کنترل به موقع آتش سوزی‌ها در جنگل شده است.

طبق اذعان فرمانده یگان حفاظت پیش از این تنها ۱۲ بالگرد در اختیار سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور بود که این رقم امسال به ۳۰ بالگرد افزایش یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید: ۹۴ درصد عوامل آتش سوزی در جنگل ها انسانی است که از این تعداد ۹۳ درصد سهوی است؛ بنابراین سازمان جنگل‌ها به دنبال آن است که با فرهنگ سازی لازم از ایجاد آتش سوزی‌های سهوی که عمدتا توسط گردشگران صورت می گیرد جلوگیری به عمل آورد.

رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: ۱۰۰ هزار قلم وسایل اطفای حریق در سه سال گذشته در اختیار همکارانمان قرار گرفته که تا پایان سال ۱۰ هزار قلم دیگر در اختیار این بخش قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار