طالبان:

نیروهای امنیتی ۳۵۰ هزار نفری تشکیل می‌دهیم

طالبان گفت از این پس یونیوفرم، معاش و بودجه پولیس افغانستان از طرف خارجی‌ها تأمين نمی‌شود.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری رئیس الوزرای طالبان گفت:" جوانان ما امروز در سایه آزادی و استقلال از آکادمی پولیس فراغت حاصل می‌کنند و فراغت امروز سنگ تهداب (سنگ بنا) برای ساختن پولیس ملی و مسلکی در افغانستان می‌باشد".

معاون اداری رئیس الوزرای طالبان  امروز شنبه (۱۴ حوت/ اسفند) در مراسم فراغت سیزدهمین دور فارغین دانشجویان اکادمی پولیس در کابل گفت: " طالبان در نظر دارند که به خاطر تأمين امنیت جغرافیایی افغانستان، دفاع از ارزش‌های دینی و تمامیت ارضی کشور نیروهای امنیتی ۳۵۰ هزاری را تشکیل دهند".

مولوی حنفی خطاب به فارغین آکادمی پولیس گفت: من بعد یونیوفرم، معاش و بودجه شما از طرف خارجی‌ها ساخته، داده و تأمين نمی‌شوند دیگر به فرمان خارجی‌ها عمل نمی‌کنید بلکه تطبیق قوانین و دفاع از آبرو و حیثیت هر شهروند افغانستان و همچنان جلوگیری از هر نوع ارتکاب جرایم و دیگر امورات غیر قانونی و غیر اسلامی از وظایف اصلی شما می‌باشد".

معاون اداری رئیس الوزرای طالبان گفت: که پولیس مسلکی ما حق ندارد هر نوع رفتار که دل‌شان خواست با متهمین انجام دهند بلکه محاکم برای هر مجرم یک جزا را تعین کرده است وظیفه پولیس سپردن مجرم به دست قانون می‌باشد.

رهبری طالبان متعهد به داشتن پولیس با معیارهای بین‌المللی می‌باشند و امیدواریم که پولیس ملی ما در هر بخش وظایف خویش تخصص خاص خود داشته باشند.

حنفی با بیان اینکه طالبان متعهد به اصول اسلامی می‌باشد گفت:" ما دیگر به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که خاک افغانستان را علیه کشور‌های منطقه و فرامنطقه استفاده کنند و ملت ما را بیشتر از این رنج بدهند".

مولوی حنفی گفت: همه افغان‌ها با هم برادر و متحد هستند ما همه به‌خاطر ترقی و پیشرفت کوشش می‌کنیم؛ دیگر به کسی اجازه داده نخواهد شد که به عنوان قوم، سمت و دیگر مسائل ملت افغانستان را تخریب کند.

امروز برای نخستین بار تصویر سراج الدین حقانی، وزیر داخله حکومت طالبان در مراسم فراغت ۳۷۷ تن از محصلان آکادمی پلیس ملی افغانستان، بدون پوشیدن صورت رسانه‌ای شد.

سراج الدین حقانی از جمله افراد طالبان است که نام او در فهرست سیاه سازمان ملل به ثبت رسیده است.

 

 

 

برچسب ها: طالبان ، ارتش ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار