انگلیس از بازگشت مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپایی به پایتخت‌ها خبر داد

مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در مذاکرات وین در توییتی اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپایی برای مدت کوتاهی وین را ترک می‌کنند.

«استفانی القاق» در صفحه توییتر خود اعلام کرد مذاکره‌کنندگان سه کشور اروپایی در وین برای مشورت و برای مدت کوتاهی وین را ترک می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، او در این خصوص  نوشت: ما به دستیابی به یک توافق نزدیک هستیم. مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپایی برای مدت کوتاهی وین را ترک می‌کنند تا با وزرای خارجه کشور‌های خود در خصوص وضعیت مذاکرات گفتگو کنند. با این حال آن‌ها بزودی آماده بازگشت خواهند بود.

مذاکره‌کننده ارشد انگلیس دیروز هم در توییتی به زبان فارسی مدعی شده بود: «ما خیلی نزدیک به یک توافق هستیم. همه طرف‌ها به طور سازنده تحت هدایت «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا مذاکره کرده‌اند. اکنون باید چند قدم نهایی را برداریم.»

در همین حین «میخائیل اولیانوف» نمایند روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز گذشته مدعی شد: مذاکرات وین عملاً پایان یافته و فقط دو موضوع حل نشده باقی مانده که طی ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده حل خواهد شد. این در حالی است که «سعید خطیب زاده» سخنگوی کشورمان در واکنش به اینگونه اخبار اعلام کرد که هیچ‌کس در حال حاضر نمی‌تواند بگوید که مذاکرات پایان یافته یا توافق حاصل شده است.

با وجود گمانه‌زنی‌ها در خصوص به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دیشب در بیانیه‌ای وضعیت اضطراری ملی این کشور در قبال ایران را تمدید کرد. بر اساس این بیانیه که به امضای بایدن رسیده است وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران که برای نخستین بار در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام شد، تا پس از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ نیز پابرجا خواهد ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
معنی کارش این است
همین است که هست یا وزیر امور خارجتون امضا می کند یا اینکه....نه
ولی به عنوان فرزند رستم ایران می گویم
برگردید به ایران بهترین فرصت برای ایران است که ...... ننننننننننه ببببببببببگوید
آخرین اخبار