ورزشکاران پارالمپیکی روسیه و بلاروس هم تحریم شدند

کمیته بین المللی پارالمپیک ورزشکاران روسی و بلاروسی را از حضور در پارالمپیک پکن محروم کرد.

کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) امروز (پنجشنبه) در پکن اعلام کرد، ورزشکاران روسیه و بلاروس به دلیل نقش کشورهایشان در جنگ اوکراین از بازی‌های پارالمپیک زمستانی محروم شده اند.

به گزارش شبکه سی بی سی، این تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک موجی از انتقادات را برانگیخته است. کمیته بین المللی پارالمپیک روز گذشته گفته بود ورزشکاران روسی مشمول تحریم‌ها نخواهند شد و اجازه دارند در صورت استفاده از پرچم بی طرف و بدون پخش سرود ملی مسابقه دهند. IPC گفته بود حضور ورزشکاران منافاتی با قوانین ندارد و «ورزشکاران متجاوز نیستند».

اندرو پارسونز، رئیس IPC در یک کنفرانس خبری در لندن گفت این تصمیم منجر به اعتراض و تهدید کمیته ملی پارالمپیک سایر کشور‌ها شده و این کشور‌ها اعلام کرده اند بازی‌ها را تحریم خواهند کرد. پارسونز گفت: «در ۱۲ ساعت گذشته، تعداد زیادی از اعضا با ما در تماس بوده اند. آن ها به ما گفته اند که اگر در تصمیم خود تجدید نظر نکنیم، اکنون احتمالاً عواقب سنگینی در پی خواهد داشت. فضای دهکده بازی‌ها خوشایند نیست. وضعیت در آنجا متشنج بوده و اکنون غیرقابل تحمل شده است».

یک گروه ۷۱ نفره از روسیه و یک تیم ۱۲ نفره از بلاروس در حال حاضر برای بازی‌هایی که از جمعه آغاز می‌شود در پکن حضور دارند. پارسونز گفت IPC احتمالاً با عواقب قانونی روبرو خواهد شد، اما مطمئن است که تصمیم درست گرفته شده است.

سه روز پیش گروهی از ورزشکاران اوکراینی در نامه‌ای خواهان محرومیت ورزشکاران روسیه و بلاروس از مسابقات شدند.

 روسیه در یک هفته اخیر، علاوه بر اقتصاد در حوزه ورزش نیز مورد تحریم قرار گرفته است. میزبانی روسیه در مسابقات فرمول یک لغو شده و فیفا نیز اعلام کرده است تیم ملی فوتبال روسیه باید تحت نام «اتحادیه فوتبال روسیه» بازی‌های خود را انجام دهد.

گفتنی است بازی‌های پارالمپیک زمستانی فردا آغاز شده و در ۱۳ مارس پایان می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Kazakhstan
Anaeil
۱۷:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
فقط یه نفر یبار دیگه تو این مملکت دهن واکنه بگه ورزش سیاسی نیست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
هم‌اکنون بهترین زمان است که چهره سرار نفاق و دروغ غرب عیان شود
پس کجا ماند دروغهایی که می گفتند؛ ورزش سیاسی نیست
غرب وحشی از هر ابزاری برای رسیدن به منافع کثیف خود استفاده می کند و برخی از افراد به ظاهر روشنفکر سنگ دولت های فاسد را به سینه می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
نورمحمد
۱۳:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
تحریم تیم های ورزشی زشت ترین کاریه که از یک نهاد بین المللی ممکنه روی بده... این نشان دهنده پوشالی بودن ادعاهای این سازمان ها و سیطره فرهنگ ریاکارانه و دروغ محور غرب بر این سازمان ها است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
ورزش سیاسی نیست. چه حرف خنده داری
آخرین اخبار